След незаконна практика, продължила повече от десетилетие, U.S. Bank бе глобена с 37.5 млн. долара. Става дума за нерегламентиран достъп до отчети на клиентите с цел откриване на фалшиви кредитни линии и на кухи банкови сметки, демонстриращи увеличаване на предоставените услуги.
Разследването на Бюрото за финансова защита на потребителите в САЩ е продължило пет години. То е установило, че US Bancorp, петата по големина търговска банка в Съединените щати, е оказвала натиск върху служителите си да постигнат по-големи продажби на банкови продукти, като създават фалшиви спестовни сметки, кредитни карти и кредитни линии, за които клиентите им дори не подозират.
„Повече от десетилетие ръководството на U.S. Bank е знаело, че служителите им се възползват от клиентите, като присвояват потребителски данни, за да създадат фиктивни сметки“ – посочи директорът на Бюрото за финансова защита на потребителите Рохит Чопра.
Той добавя, че управителите на банката не само са знаели за нарушенията, но и са поддържали програми за стимулиране и компенсация на служителите, продали най-много банкови продукти и открили най-много нови сметки.
Освен глобата от 37.5 милиона долара, базираната в Минеаполис U.S. Bank ще трябва да възстанови всички незаконно събрани такси, включително да ги плати с лихвите.
От U.S. Bank коментираха казуса с изявление, в което посочиха, че става дума за „наследени практики за продажба на банкови продукти, включващи малък процент от банкови сметки". Те датират от 2010 г., но през 2016 г. са били преустановени, като тогава ръководството на банката е въвело подобрения, включително механизъм за контрол подобни незаконни действия да не се повтарят.
Това не е първият случай, когато банкови служители злоупотребяват с данните на клиентите си, за да им откриват нови сметки, за които те дори и не подозират. През 2016 г. смятаната за една от най-влиятелните банки в света – Wells Fargo трябваше да плати глоба от 185 милиона долара, след като бе установено, че служителите й са създали 2 милиона фалшиви акаунта, за да увеличат процента на кръстосаните си продажби.