Германия е един от основните и приоритетни туристически пазари за България, а и потенциалът за развитие между двете страни е огромен.
Затова не е учудващо, че с огромен интерес преминаха серията от двустранни бизнес срещи между германски и български представители на туристическия сектор с цел укрепване и развитие на връзките между двете страни, както и промотиране на България като туристическа дестинация. Инициативата обиколи общо шест германски града – Берлин, Лайпциг, Мюнхен, Франкфурт на Майн, Дуисбург и Дюселдорф, отбелязаха от Министерството на туризма.
Това беше второто подобно „роудшоу“, след успеха на проведеното в Полша в края на миналата година.
Делегацията включваше 15 представители на туристическия сектор – туроператори и хотелиери, както и туристическото аташе на България в Берлин и представител на Министерството на туризма в Германия Тихомир Патарински. От страна на бизнеса сътрудничеството се осъществи със съдействието на д-р Франк Кванте – председател на УС на Алианс Българско Черноморие и Главен изпълнителен директор на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД.
Броят на посещенията и пренощувалите туристи ог Германия отбелязват ръстове през последните две години, но са все още под нивата на предкризисната 2019-а. За миналата година близо 15 на сто от всички реализирани нощувки в страната се падат на гостите от Германия, а дестинациите, в които отсядат най-често, са в общините Варна, Несебър, София, Балчик, Поморие и Созопол.
Германците са сред туристите с най-дълъг среден престой в страната – от 4.5 до 4.7 дни, което се дължи на организирания характер на техните пътувания с цел морска почивка, туристически обиколки, здравен, СПА и уелнес туризъм, както и склонността им да пристигат за ранни и късни посещения по крайбрежието ни, с което успешно уплътняват крилата на сезона.
Участващите в тези срещи български компании проведоха работни разговори с над 300 германски потенциални партньори. Предложенията на българския бизнес, фокусирани предимно върху морските почивки, бяха посрещнати с интерес. Допълнителен акцент в разговорите бяха възможностите за обиколни пътувания, медицински и здравен, пешеходен и други специфични видове туризъм. Германските туристически агенции и туроператори изразиха надежда и положително очакване относно програмите към България тази година. Беше подчертано, че от съществено значение за реализирането на успешен сезон е разширяването на летателната програма и осигуряването на допълнителни седалки към България.
Към настоящия момент ранните записвания при отделните туроператори бележат ръст до 20 на сто в сравнение с периода година по-рано.
В Берлин и Мюнхен се проведоха и пресконференции с представители на туристическите медии, на които беше представен потенциалът на България като туристическа дестинация. На срещите се дискутираха също и възможностите за целогодишен туризъм у нас, свързаността между двете страни и тенденциите на потенциално развитие.
Предстои трето „роуд шоу“ с поредица от професионално ориентирани срещи на бизнес делегация в Израел.
„Ще заложим в графика за следващата година такива представяния в пет държави. Идеята е туристическите ни аташета да организират по целеви пазари зад граница подобен тип събития ежегодно“, заяви министър Илин Димитров.