Viva Magenta e смел нюанс, който пулсира и чието избухване насърчава оптимизма и радостта
Американската компания Pantone, която е известна със своята цветова система, която следват в текстилната индустрия и сред производителите на бои и лакове, обяви, че цветът на 2023 г. ще е Viva Magenta!
На официалния уебсайт този дързък цвят, който Pantone определя като „нюансиран пурпурен червен тон, който представя баланс между топло и хладно, е описан като смел нюанс, който „пулсира и чието избухване насърчава оптимизма и радостта. Освен това специално е подчертано, че той насърчава експериментирането и себеизразяването без задръжки.
Други термини, които от Pantone използват, за да опишат своя избор, включват наелектризиращ, безграничен, приобщаващ и овластяващ. По всичко изглежда, че Pantone задава тона за една мощна и трансформираща 2023 година с този енергичен, нетрадиционен цвят.
Леатрис Айсман, изпълнителен директор на Pantone Color Institute, обяви в специално изявление: „В тази епоха на технологиите, ние търсим и черпим вдъхновение от природата. И това, което е истинско. Viva Magenta произлиза от така наречената фамилия на червеното и е вдъхновена от червеното на кошенил, едно от най-ценните багрила, принадлежащо към семейството на естествените бои, както и едно от най-силните и ярките, които светът познава.”
Тя добави и че Viva Magenta е вкоренена в първичното, като така ни свързва с оригиналната материя. Призовавайки силите на природата, Viva Magenta стимулира духа ни, помагайки ни да изградим вътрешната си сила.
Мнозина анализатори свързват Viva Magenta с цвета на императорското наметало – цвят, който обикновените хора не са могли да си позволят да носят, други смятат, че той по-късно е присвоен и от папите. Независимо от асоциациите ви – било то императорски, или кардиналски, този цвят е много подходящ за постпандемичния период, когато всеки има нужда от повече смелост, дързост и сила.
Тазгодишната селекция е доста по-различна от миналогодишния избор, който беше Very Peri – тюркоазено синьо с виолетово-червени нюанси. Тогава – в началото на 2022 г. Лори Пресман, вицепрезидент на Pantone Color Institute, обяви: „Цветът на годината на Pantone отразява това, което се случва в нашата глобална култура, изразявайки това, което хората търсят и това, на което този цвят може да отговори. Тъй като обществото продължава да разпознава цвета като критична форма на комуникация и като начин за изразяване и въздействие върху идеи и емоции, както и за ангажиране и свързване, сложността на този нов син цвят, пропит с червено-виолетови нюанси, подчертава обширните възможности, които лежат пред нас.”