ВХОД / РЕГИСТРАЦИЯ

BETA VERSION

Търсене
Generic filters

Борис Бонев: ГЕРБ толкова се снишиха за новите билети в София, че се вдлъбнаха

Преди повече от година всички политически групи в Столичния общински съвет направихме работна група. Ние се борихме за четири неща – годишната карта да запази цената си от 365 лв., да има евтини годишни карти за учащи и студенти от 200 лв., да има евтина годишна карта за всички млади от 250 лв. и билети за време с неограничено и безплатно прекачване. Другите политически сили също направиха своите предложения и се постигна баланс, който резултатира в новата тарифна политика. Това каза в предаването пред БТВ независимият общински съветник и лидер на “Спаси София” Борис Бонев по повод електронните билети в столицата.

“Трябваше да решим дали цените на всички превозни документи в София да се увеличат заради поскъпването на горивата и енергията, или да запазим цената на основните карти и билети, като повишим само част от тях. Избрахме второто. Очаквахме, че могат да възникнат подобни проблеми и затова апелирахме Центърът за градска мобилност да направи адекватна информационна кампания. За съжаление, тази кампания се провали и повечето хора разбраха за новата тарифна политика на 1 януари, когато тя влезе в сила. Дори една брошура нямаше”, заяви Бонев.

Той коментира и думите на председателя на Столичния общински съвет Георги Георгиев, че е вдигнал жълт картон на ръководството на Центъра за градска мобилност заради дефектите на системата за електронно таксуване в градския транспорт.

“Георги Георгиев вдигнал бил жълт картон на ръководството на ЦГМ, което сами са избрали. Ето как изглежда жълтият картон на г-н Георгиев – като това криво наредено жълто паве. На местните избори аз съм сигурен, че софиянци ще вдигнат червен картон на това управление”, посочи общинарят.

“Всички от ГЕРБ, които са в ръководството на Столична община и Столичния общински съвет, толкова много се снишиха след провала на кампанията, че чак се вдлъбнаха”, подчерта Борис Бонев.

“Г-н Георгиев, като е толкова голям специалист по транспорта, да беше дошъл в работната група и да каже какво трябва да се направи, защото представителите на ГЕРБ предлагаха тези решения и те се гласуваха”, добави той.

“Нека да изчакаме месец или два, максимум, и да видим как ще заработи тази система, къде ще има проблеми, защото в момента се дава почва на див политически популизъм. Популизмът идва от факта, че се обсъждат определени решения, те се приемат, а в момента всички се правят на “ни лук яли, ни лук мирисали”, отбеляза Бонев.

“Ако не разбирам нещо от недоволството на пътниците, това е по отношение на задължителното валидиране и на глобата от 3 лв. Такова валидиране и такава глоба имаше и досега и тя беше 1 лв. В цяла Европа също има задължителна валидация и глоба при неспазване”, коментира той.

“Нека до края на годината да има гратисен период, в който хората да не бъдат глобявани. Нека в най-натоварените линии да се сложат още валидатори. Освен че служи като застраховка, валидацията е необходима, за да се събират данни за по-добър градски транспорт”, заяви общинският съветник.

Попитан ще се кандидатира ли за кмет на София на предстоящите местни избори тази есен, Борис Бонев каза: “Това не ми е самоцел. Предстоят разговори с “Демократична България” и “Продължаваме промяната”. За нас са важни две неща – приоритети и кандидат, който може да бие ГЕРБ на първи тур, така че всички непопулярни реформи да могат да се случат по време на първия мандат”.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Още от категорията..

Последни новини

PODCAST

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *