ВХОД / РЕГИСТРАЦИЯ

BETA VERSION

Търсене
Generic filters

Връщането на картите за една линия в София – мисия възможна, но

Георги Георгиев

Аргументът защо трябва да отпадне едномесечната карта за една линия в София бил, че така било по-изгодно за гражданите. Така смятали съветниците от транспортния ресор в общинския съвет, както и негови членове – представители на ГЕРБ, БСП, ДБ, „Патриоти за София“, включително и независимия Борис Бонев, които се подписали под предложението на експертите.

Както се вижда през последните дни обаче недоволството срещу лишаването на софиянци от възможността да си купят едномесечна карта за една линия, е огромно. И председателят на СОС Георги Георгиев го е забелязал и отчита, че софиянци, още от първия ден на промяната, негодуват заради липсата на избор и по никакъв начин не се чувстват стимулирани да закупят годишна карта.

Затова – заедно с колегите, които са автори на предложението за отпадане на картата за една линия, ще обсъдят данните за продажбите на картите от Центъра за градска мобилност през тези първи дни досега, за да вземат решение дали нещо ще се промени.

Георгиев подчерта и че е изключително недоволен от разяснителната кампания, която Центърът за градска мобилност е провел по повод въвеждането на новите превозни документи от 1 януари. Именно заради това целият борд на ЦГМ щял да получи жълт картон за справяне с работата си.

Вероятно, за да не бъде обвинен, че си “измива ръцете” с дружеството, на който градският парламент е принципал, Георгиев уточнил, че Столичният общински съвет още през лятото бил приел новата тарифна политика и той тогава поставил задача на ЦГМ достатъчно рано да започне информационна кампания, за да знаят софиянци какво ще се промени и как ще могат да ползват новите възможности за пътуване.

“Това не се случи и сега очаквам спешно ръководството на дружеството да отстрани всички дефекти, за които получаваме ежедневно сигнали,” добави Георгиев.

По отношение на отчитането на валидността на картите, Георгиев коментира, че това било изключително удачно решение и се практикувало в цял свят. Необходимо било, защото това е застраховка на пътниците по време на престоя им в градския транспорт.

Но пак от Центъра за градска мобилност били виновни, че твърде късно и твърде лошо го обяснили, затова Георгиев ще предложи да отпадне глобата за валидацията.

Иначе председателят на СОС отчита, че електронната система за таксуване в столичния градски транспорт работи успешно. През изминалата 2022 г. са платени дигитално 6 млн. пътувания. От началото на годината, когато са влезли в сила новите превозни документи, са продадени: 85 000 билети 30+, близо 32 000 билети 60+ и близо 2200 дневни карти.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Още от категорията..

Последни новини

PODCAST

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *