ВХОД / РЕГИСТРАЦИЯ

BETA VERSION

Търсене
Generic filters

Няма завишени нива на амоняк на територията на България

Няма завишени нива на амоняк на територията на България. Това показват данните от мобилната станция на Изпълнителна агенция по околна среда, която беше поставена на границата със Сърбия след като товарен влак с амоняк, идващ от България, дерайлира край Пирот. Това съобщи Радослава Шоевска от агенцията и увери, че не се очаква замърсяването да достигне нашата страна.

Аварийни екипи работят второ денонощие на мястото на катастрофата на около 6 километра от Пирот. Няма нови случаи на обгазени от теча на амоняк  – освен първоначално приетити или преминали през болницата в Пирот и Ниш 51 души. Бяха установени и две жертви – сърби от Пирот и шофьор на ТИР от Турция. 

Дерайлирали са 4 от 20-те цистерни с амоняк, от едната от цистерните все още изтича амоняк, друга е напукана и наполовина пълна, поради което аварийните екипи все още не могат да я изтеглят, каза журналистът Ненад Паунович, предаде БНР. Усилията са да се предотврати замърсяване на река Нишава.

Влаковата композиция е още на релсовия път, районът е отцепен в радиус над 50 м.

Очаква се днес да бъдат докарани допълнителни цистерни, за да се прехвърли амонякът в тях. Няма завишени показатели на амоняк и замърсяване в атмосферния въздух, водата в община Бела паланка и близкото с. Сопотски хан е разрешена за употреба, каза Паунович.

Все още е ограничено и движението по магистралата към Белград.

Властите в Сърбия са поставили мобилни станции, за да измерват замърсяването на въздуха. На мястото на катастрофата се очаква днес отново да е министърът по бедствия и аварии на Сърбия Горан Вестич, както и екоминистърът Ирена Вуйович.

Знае се, че амонякът е произведен в България и е трябвало да бъде доставен за завода за изкуствени торове в гр. Шабац, Сърбия.

Българските власти още не обявяват къде е произведен амонякът, транспортиран до границата от пловдивски превозвач с наети френски и немски цистерни, научи БНР от свои източници.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Още от категорията..

Последни новини

PODCAST

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *