Заводът на „Амер Спортс България“ ЕООД в Чепеларе – едно от производствените предприятия на австрийският Amer Sports Holding, произвежда ски за брандовете на компанията „Атомик” и “Саломон”, също както и за клиенти-производители на оригинална екипировка.
Според изпълнителния директор на “Амер Спортс България” Ивайло Петров тази фирма е пример за дългогодишните връзки между Австрия и България. Още от 80-те години на миналия век са първите връзки.
Днес тази фирма произвежда произвежда около 30 процента от световното потребление на ски именно тук, в България. И става впърос за най-известните световни марки, като е най-големият производител на ски в света. „На база потенциала и развитието на нашите брандове, инвестираме в още един завод, който ще открием тази година в Асеновград“, отбеляза Ивайло Петров на събитие на търговското представителство Advantage Austria на посолоството на Австрия.
Фирмата води своето съществуване още от далечната 1972 г., когато в град Чепеларе се открива фабрика за производство на спортни уреди.
През 1982 г. фабриката закупува лиценз за производство на ски от австрийската фирма “Атомик – Австрия”, като се специализира и усвоява успешно производството на зимни спортни стоки – алпийски ски и ски за дълго бягане. Фирмата пуска на пазара българската марка ски “Орион”. През известен период от време се произвеждат и ски-обувки, както и сноуборд.
През ноември 2008 г. българската фирма е купена от финландската “Амер Груп”.
В “Амер Спортс България” работят целогодишно около 680 служители. Производството е организирано в два завода в Чепеларе на принципа на последователност на технологичните операции.
Едноличен собственик на капитала на “Амер Спортс България” е „Амер Спорт Холдинг“ ГмбХ – Австрия. „Амер Спортс“ е международна компания за спортни стоки, известна със своите брандове като Salomon, Wilson, Atomic, Arc’teryx, Suunto и Precor. Технически усъвършенстваните спортна екипировка, обувки и облекло на компанията подобряват постиженията и увеличават удоволствието от дейностите на открито. Бизнесът на групата е балансиран от богата гама от спортове и продукти, както и присъствие на всички световни пазари.