В условията на инфлация и растящи цени на битовите услуги, които оказват натиск върху разполагаемия потребителски доход и маржовете на бизнеса, Glovo обяви началото на програма, с която ще помага на ресторантите и търговците на дребно да дигитализират бизнеса и да развият онлайн каналите си.
Glovo Local е нова програма за малкия и среден бизнес, която дава възможност за дигитализиране на продукти и услуги на местните бизнеси чрез индивидуални решения, съобразени с техните нужди и цели.
Glovo Local предлага дигитални и оперативни решения за собствените канали и магазини на различни бизнеси; специализирани решения, които им помагат да управляват процесите в своите физически обекти (от анализ на данни до решения за веригите на доставки), както и да развиват бизнеса си чрез маркетингови и рекламни стратегии, с които да достигнат до нови клиенти.
Glovo Local се прилага на всичките 25 пазара, на които приложението оперира. Това е първата подобна програма в Европа, Африка и Азия, която предоставя пълен пакет от услуги и решения за малкия и среден бизнес.
„В България значителна част от нашите партньори са местни търговци, в чийто потенциал силно вярваме. Осъзнаваме ролята, която играем в подпомагането на дигитализацията им и чрез програмата Glovo Local ги поставяме в центъра на нашата стратегия. С възможностите на Glovo Local можем да им помогнем да достигнат до повече клиенти, да ускорят растежа си и да реализират устойчиви печалби. Така проправяме път за развитие на бизнеса и стимулираме местната икономика”, коментира Александър Йорданов, генерален мениджър на Glovo България.
От проучване, което е провела компанията наскоро, е станало ясно, че очакванията на бизнеса са, че предстоят трудни времена. Половината от малките и средни фирми в България се борят да бъдат в крак с променящите се потребителски навици, а 47% от тях вече са в режим на оцеляване. “Новите технологични възможности в Glovo Local са разработени с цел да помогнат на тези бизнеси не само да оцелеят в настоящите икономически сътресения, но и да преминат от оцеляване към процъфтяване”, отбелязва Александър Йорданов.
Общо 39% от ресторантите и търговците на дребно у нас смятат, че за клиентите им дигиталното преживяване вече е по-важно, отколкото пазаруването на място. Това е показало проучване на Glovo в сътрудничество с изследователската компания Ipsos в периода октомври-ноември тази година.
Седемдесет на сто от анкетираните 300 малки и средни предприятия от хранително-вкусовата промишленост, ресторантьорството и търговията на дребно смятат, че подобряването на обслужването на клиентите е най-добрата инвестиция, която могат да направят.
Проучването е потърсило предизвикателствата, пред които са изправени тези бизнеси след пандемията, как се справят с променящото се потребителско поведение и как стават по-гъвкави и иновативни в условията на висока инфлация, по-ниски потребителски разходи.
Над 60% от анкетираните признават, че пандемията ги е накарала да се вслушват повече в потребителите си.
Основното предизвикателство за 38% от фирмите е достигането до нови клиенти. Повече от половината бизнеси заявяват, че никога не са инвестирали в маркетинг. Едва четири от десет компании в момента инвестират в маркетинг, предимно със спорадични кампании в социалните мрежи. Така че да бъдат в крак с променящите се навици на потребителите е основно предизвикателство за половината от участниците в проучването.