ВХОД / РЕГИСТРАЦИЯ

BETA VERSION

Търсене
Generic filters

Полша и Германия са поискали петрол от „Транснефт“

Руското дружество за пренос на суров петрол по тръбопроводи „Транснефт“ е получило запитвания от Варшава и Берлин за доставка на горивото през 2023-а, пише агенция „Ройтерс“, позовавайки се на интервю на шефа на държавния монополист Николай Токарев по телевизионния канал „Россия-24“ на 20 декември. Токарев е добавил, че очаква количествата черно злато по южния клон на петролопровода „Дружба“ да останат стабилни през идната година.  

Европейският съюз обеща да спре да купува руски петрол, превозван по море, от 5 декември, а западните държави наложиха ценови таван на руската суровина. Тръбопроводът „Дружба“ обаче е изключен от санкциите.

Коментарите на „Транснефт“ са в противоречие с обявеното през миналия месец предположение, че Полша иска да анулира сделката за покупка на руско черно злато. Запознати с темата лица пък са споделили за „Ройтерс“, че Варшава търси подкрепата на Берлин за санкциониране на полско-германския участък на „Дружба“ от ЕС, така че да се откаже от вече сключените договори за покупка на руското гориво през 2023-а без да плаща глоби.

„Те обявиха, че няма да вземат петрол от Русия от 1 януари. Сега пък получихме запитвания от полските потребители за 3 млн. тона през идната година и 360 хил. тона за декември, а Германия вече е внесла заявка за първото тримесечие“, коментирал Токарев на 20 декември. Той не изключва и суапови операции с Казахстан за доставка на черно злато на германски рафинерии. Шефът на „Транснефт“ е уверил, че се проучват всички опции и че условията се променят толкова бързо, че е трудно да се предвиди как ще се развива пазара през 2023-а.

„Транснефт“, който транспортира над 80% от общото количество суров петрол, произведено в Русия, твърди, че общият износ на суровината е нараснал с една пета през тази година.

Русия прогнозира да ореже добива на черно злато през 2023-а до 490 млн. тона или 9.84 млн. барела на ден от вероятните за 2022-а между 525 и 530 млн. тона (10.54-10.64 млн. барела дневно) заради западните санкции.

Токарев е казал, че петролните количества през южния участък на тръбопровода „Дружба“, който транспортира суровината през Украйна до Словакия и Чешката република, ще останат непроменени през 2023-а благодарение на изключването му от санкциите.

Черноморското пристанище Новоросийск е разширило капацитета си за петрол с ниско съдържание на сяра до 40 млн. тона годишно, а петролните доставки през Каспийския тръбопроводен консорциум от терминала на Черно море се очаква да са 50-51 млн. тона през 2022-а вместо планираните 63 млн. тона заради ремонтни дейности. Износът през пристанище Козмино в Далечния изток вероятно ще е общо 42 млн. тона през тази година, надхвърляйки обичайния годишен капацитет от 30 млн. тона.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Още от категорията..

Последни новини

PODCAST

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *