Приходите на Alphabet, компанията майка на Google, нараснаха само с 1 процент през четвъртото тримесечие на миналата година в сравнение с 2021-а. Това съобщава The Wall Street Journal (WSJ), позовавайки се на финансовия отчет на IT гиганта. В същото време оперативната печалба на компанията за последната четвърт е спаднала с почти една четвърт.
Според анализаторите, докладът е “разочароващ”. Тревогата е предизвикана от намаляващите приходи от интернет реклама, един от основните източници на пари за ИТ гиганта. През четвъртото тримесечие Google спечели 59 милиарда долара от него, което е с 3.6 на сто по-малко от 2021 година.
The Wall Street Journal отбелязва, че това е почти безпрецедентно. Единственият път досега, когато Google е губил приходи от реклами, беше през второто тримесечие на 2020 година. Тогава обаче проблемът беше оправдан от пандемията от COVID-19, която на практика отряза няколко пазара, като туризма.
Но за цялата 2022 г. Google успя да влезе на плюс. Приходите на корпорацията възлизат на 282.8 милиарда долара, което е с 10 процента повече от резултата от 2021 година. Разочароващото четвърто тримесечие обаче обърка инвеститорите – след публикуването на доклада, акциите на корпорацията паднаха с 5 процента.
Приходите на Sony в края на годината са намалели с 8%
През третото фискално тримесечие, завършващо на 31 декември 2022 г., още един от гигантите Sony отчете спад в приходите – с 8 процента. Компанията продаде 7 милиона броя PlayStation 5, почти двойно повече от количеството през същия период на 2021 година. Общият тираж на PlayStation 5 надхвърли 32 милиона бройки. Това е отбелязано във финансовия отчет на японската корпорация.
От документа следва още, че в края на тримесечието услугата PlayStation Plus е имала 46.4 милиона абонати. За сравнение, в края на 2021 фискална година аудиторията на услугата е била 48 млн. клиенти. Въпреки отрицателната разлика, услугата спечели повече пари. Вероятно поради по-скъпите тарифи, които стартираха едва през календарната 2022 година.
Игрите за PlayStation 4 и PlayStation 5 са продадени в общ тираж от 86 милиона копия през миналата година. От тях 20.8 милиона единици са игри от вътрешните студия на Sony. Въпреки че общият тираж намаля с 6.2 милиона в сравнение с 2021 година, игрите от вътрешните студия са се увеличили с 9.5 милиона броя.
Общите приходи на Sony Corporation за третото фискално тримесечие на 2022 г. са намалели с 8 процента. В същото време подразделението за игри, напротив, увеличава приходите си с невероятните 25 процента.