Марката за спортно облекло Nike заема с голяма разлика първо място сред любимите марки на Gen Z, пише BoF.
BoF Insights си партнира с Juv Consulting, за да проучи близо 1000 потребители от Gen Z в САЩ, за да разбере любимите им марки. Първото място зае марката Nike, посочена от 22% от анкетираните.
На второ място е Gucci с 12% от гласовете. Между другото, това е единствената луксозна марка, която се появи в списъка на топ 10.
На трето място е adidas с 11% от гласовете. Топ 5 включва H&M (10%) и Zara (9%). На шесто място е Levi's (5%), следван от American Eagle, Forever 21, Urban Outfitters, Shein, Aritzia и A&F с 4 процента.
Nike произвежда спортни облекла, обувки и оборудване, базирана в щата Орегон, САЩ.
Основана е през януари 1964 г. под името „Blue Ribbon Sports“ (или BRS, в превод „синя спортна панделка“) от бегача на средни разстояния в отбора на Университета на Орегон Филип Найт и неговият треньор Бил Бауърман. Името се променя на Nike през 1978 г. – на името на гръцката богиня на победата Нике, а не от английската дума, която би се четяла „найк“. Незнанието на този факт довежда до широкото разпространение извън САЩ на неточното „Найк“.
Много спортни отбори използват Nike за спонсор. Някои от най-известните футболисти играят с екипировка на Nike. Повечето от тенисистите на челни места също са рекламни лица на Nike.