Изминаха почти три години, откакто COVID-19 за първи път удари Китай, но безмилостното спазване на принципите на така нареченото блокиране при възникнали огнища в страната продължава да спъва бизнеса и икономиката.
Водещи глобални и китайски компании, от производители на автомобили до технологични гиганти, преживяха огромни сътресения в бизнеса си през последните дни, тъй като втората по големина икономика в света удвои усилията си за нулеви нива на заболяемост от COVID-19. Това стана, след като китайският президент Си Дзинпин започна третия си мандат.
В сряда (2 ноември) властите наложиха седемдневно блокиране на района, в който се намира най-голямата фабрика за сглобяване на iPhone в Китай, в централния град Джънджоу, предаде Би Би Си.
Един от най-големите доставчици на Apple – Foxconn се бори от средата на октомври с епидемия от COVID-19, която предизвика паника сред работниците мигранти. Видеоклипове с хора, напускащи Джънджоу пеша, обиколиха китайските социални медии през последните дни. Държавните медии разпространиха информация, че сред изминаващите километри по магистралите има много работници на Foxconn, които бягат от фабриката.
Блокирането и масовото изселване оказват огромно напрежение върху Foxconn точно преди ключовия празничен сезон за пазаруване и могат да засегнат производството и доставките му.
Тайванският производител не е единственият, който се справя с хаоса, предизвикан от мерките за справяне с разпространението на COVID-19. В понеделник (31 oктомври) увеселителният парк Disney в Шанхай внезапно спря дейността си, за да се съобрази с превантивната политика. Посетителите бяха заключени в парка, докато не покажат отрицателен тест.
Производителите на автомобили също са засегнати. Също така са въведени задължителни карантинирания и повтарящи се масови тестове. В сряда (2 ноември) китайската държавна медия National Business Daily разпространи съобщение, че производителят на електрически автомобили Nio е затворил две фабрики в източния град Хефей заради ограниченията, свързани с COVID-19.
В специално изявление от Nio посочват, че производството им е било засегнато от пандемията още през месец октомври. "Производството на превозни средства бе ограничено от оперативните предизвикателства в нашите заводи, както и от нестабилността на веригата за доставки поради разпространението на COVID-19 в определени региони в Китай", уточняват от компанията.
Компанията Yum China, базирана в Шанхай, която притежава веригите KFC, Pizza Hut и Taco Bell в Китай, също обрисува мрачна картина по отношение тримесечните си печалби.