През тази година след възстановяването на 31-ва жп линия между гарите Световрачане и Курило се осигури увеличаване на капацитета на пътнически и товарни превози в района на жп възел София и намаляване на разстоянията. Това се отрази и върху стойността на превозите, значително облекчение на претоварените участъци на съществуващата железопътна мрежа и увеличение на конкурентоспособността на железопътния транспорт.
Железопътната връзка между гарите Световрачане и Курило е въведена в експлоатация през 1976 г. за осигуряване на директна връзка на транзитно преминаващите товарни влакове от „Пристанище Лом“ към трета главна жп линия и бившия металургичен комбинат „Кремиковци“, за да се избегне преминаването им през жп гара “Илиянци”. През годините, поради множеството посегателства и кражби, водещи до застрашаване на сигурността и безопасността на влаковото движение, тя е спряна от експлоатация.
В търсене на начини за увеличаване на пропускателната способност на жп възел София, беше взето и това решение да се възстанови връзката между гарите Курило и Световрачане, която свързва втора главна жп линия София – Горна Оряховица – Варна и трета главна жп линия Илиянци – Карлово – Зимница – Синдел – Варна фериботна.