Повече от половината рекламодатели, работещи с Twitter, са преустановили работата си с него поради несъгласие с политиката на собственика му Илон Мъск. Това съобщава CNN.
Около 625 компании, включително марки като Coca-Cola, Unilever, Wells Fargo, прекратиха сътрудничеството си с Twitter, след като Мъск придоби корпорацията в края на октомври миналата година. От октомври до 25 януари месечните приходи от реклами са паднали с повече от 60 процента, от 127 милиона долара на 48 милиона долара.
По-рано Ройтерс съобщи, че платформата се опитва да спечели обратно рекламодателите, като им предлага безплатно поставяне на реклами и повече контрол върху тях. Американският предприемач Мъск сравни Twitter с разбиващ се самолет, „бързащ с висока скорост към земята с запалени двигатели и неработещо табло“. В същото време той отбеляза, че провежданата от него политика за намаляване на разходите на компанията ще му позволи да завърши 2023 г. без загуби.
На 27 октомври Мъск сключи сделка за 44 милиарда долара за закупуване на Twitter, която притежава едноименната социална мрежа. Веднага след покупката той уволни редица членове на ръководството на компанията, включително изпълнителния директор Параг Агравал и финансовия директор Нед Сегал. Както следва от документите, публикувани в базата данни на Комисията по ценни книжа и борси на САЩ, Мъск също така разпуска борда на директорите и става едноличен ръководител на компанията.