Увеличават се фалшивите съобщения от името на “Български пощи”. Разпращат се фалшиви електронни съобщения и есемеси от името или с логото нa дружеството – понякога под формата на анкети или игри, в които се обявява, че получателят ще се сдобие с “награда” – мобилен телефон, като за целта трябва да потвърди участие, предоставяйки лични данни (електронен адрес, данни от дебитна или кредитна карти) и да заплати такса.
В съобщенията се уведомява, че клиентът има пратка, като понякога се посочва произволен номер и искане да се заплати определена сума за нейното получаване, освобождаване от митница, коригиране на адрес, пренасочване на пратка поради отсъстващ получател. Във всички фалшиви имейли се изисква получателят да предостави данни от банкова карта или копие на документ за самоличност, снимка. Съобщенията се изпращат на английски или български език.
В някои от случаите като подател на имейлите и есемеса се копира името на “Български пощи” и електронния информационен адрес на дружеството info@bgpost.bg, който е предназначен само за получаване на имейли. “Български пощи” не изпраща имейли от адрес info@bgpost.bg.
“Български пощи” обръща внимание, че не изпраща тези съобщения, не провежда анкети, лотарии с недоставени стоки или игри, не раздава награди, не изисква по имейл или есемес заплащане онлайн на такси за доставка или освобождаване от митница и при никакви поводи не изисква лични данни от дебитна или кредитна карта за доставката. Дължими цени към дружеството и държавни вземания се заплащат в пощенската станция при доставката на пратката. Документ за самоличност се предоставя на място в пощенските станции при извършване на услугите.
През май миналата година от пощите също предупредиха за фалшиви съобщения по интернет, чрез които се събират чувствителни лични данни. И тогава също напомниха, че не провеждат анкети или игри, които не са обявени на официалната им страница.