Amazon изпревари Apple и стана най-ценната марка в Brand Finance Global 500.
„Amazon възвърна мястото си на най-ценната марка в света, въпреки факта, че стойността на марката падна с 15 процента, от 350.3 милиарда долара на 299.3 милиарда долара“, се казва в съобщението за рейтинга.
Стойността на марката Apple е намаляла през последната година с 16 процента до 297.5 милиарда долара.
Другите лидери в челната петица са Google (281.4 милиарда долара), четвъртият е Microsoft (191.6 милиарда долара), петият е Walmart (113.8 милиарда долара), като всички тези компании запазиха мястото си в класацията.
Като цяло броят на технологичните компании, представени в Brand Finance Global 500, спадна от 50 на 48, след като Twitter и Snapchat отпаднаха от списъка.
В този рейтинг присъстват и руски компании: Sber заема 163-то място, Gazprom – 420-то, а Lukoil – 457-о.
Преди това в друго подреждане Meta и Apple за първи път от десет години не бяха включени в списъка на 100-те най-добри места за работа в Съединените щати.