Правителството прие решение за прекратяване на договора за концесия на железопътна гара Пловдив. Предложението за това е направено от концесионера.
Договорът за концесия на железопътна гара Пловдив е сключен през 2013 г. и е влязъл в сила през 2015-а. Причината за прекратяване на концесионния договор са започналите от Национална компания „Железопътна инфраструктура“ строителни дейности на територията на гарата по проекта за развитие на жп възел Пловдив, който се финансира със средства от Европейския съюз. Строителството ще препятства ползването на обекта на концесия за продължителен период от време.
Със същото решение правителството упълномощи министъра на транспорта и съобщенията да сключи споразумение с концесионера за предсрочно прекратяване на договора по взаимно съгласие на страните. Прехвърлянето на гаровия комплекс за управление към НКЖИ ще позволи на компанията да продължи с ускорени темпове работата по изграждане на жп възел Пловдив и градската железница.
Припомняме, че в последните дни от съществуването си през март 2013-а кабинетът на Бойко Борисов успя да добута до финала концесията за централната железопътна гара в града под тепетата. На редовно заседание министрите определиха за неин стопанин консорциума "Железопътна гара – Пловдив". Според публикации в пресата 95% от собствеността в него е на Миролюб Столарски, притежател на транспортната фирма Карат-С, а останалите пет на сто държи "Биад-С" на председателя на Българската камара на строителите /тогава/ Светослав Глосов.
Жп гара Пловдив е една от възловите в транспортната мрежа на страната. "Градът под тепетата" е основен център на железопътния транспорт в Южна България. Оттук преминават линиите за Стара Загора и Бургас, за ГКПП Калотина и ГКПП Капитан Андреево.
През март 2020 г. от Национална компания "Железопътна инфраструктура" обявиха, че подготвят проект за модернизацията на жп гара Пловдив, като инвестицията е на стойност 89 028 246 лева без ДДС. По проекта са предвидени дейности по изграждане на комуникационно-транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив. Проектът се съфинансира със средства по Механизма за свързване на Европа.
Пловдив лежи на Главна железопътна линия № 1 Калотина – Свиленград и на Главна железопътна линия № 8 Пловдив – Бургас от Националната жп мрежа на България, което прави града възлов транспортен център.
От 2018 г. Централна гара Пловдив е мултимодален транспортен център, обединяващ автобусен и железопътен транспорт.