“Винзавод” АД – Асеновград влошава финансовите си резултати през второто тримесечие на тази година. Загубата след облагане с данъци е в размер на 466 хил. лв. при печалба от 155 хил. лв. година по-рано.
Между април и юни се запазва нивото на производство и продажби на готова продукция в сравнение със същия период на 2021-а. Нетните приходи от продажби намаляват с 54.92% на фона на свиване на общата сума на разходите за дейността с 20.92 на сто.
Натоварването на мощностите за бутилиране във винзавода е 40%, тъй като има занижено търсене на продукция както за вътрешен, така и за външните пазар. Причината е пандемията Ковид 19, отбелязват от фирмата. Заедно с това на пазара се отразява конкуренцията във винарския бранш, както и промените в законодателството, свързани с извършване на допълнителни разходи.
Затруднено е налагането на пазара на нови асортименти, тъй като това е свързано с разходи за проучване, маркетинг и реклама.
През второ тримесечие са изнесени 11 хил. повече бутилки вина за САЩ, Испания и Германия, но те са на по-ниска стойност – 70 хил. лева.
От реализираната продукция за износ и вътрешен пазар са получени приходи на обща стойност 717 хил. лв., което е със 150 хил. лв. повече в сравнение със същия период на миналата година.