Twitter, който притежава едноименната социална мрежа, обмисля въвеждането на платени функции на своята платформа, включително за изпращане на лични съобщения до добре познати потребители. Това съобщи The New York Times, позовавайки се на свои източници.
Освен това и гледането на отделни видеоклипове се счита за платени функции. Дискусиите за платените функции започнаха веднага след придобиването на компанията от Илон Мъск.
Според публикацията тези мерки са насочени към бърза печалба, тъй като Мъск е взел заем от 13 милиарда долара с висока лихва, за да завърши сделката. В същото време компанията обмисля масови съкращения на служители. Според Bloomberg, половината от персонала на Twitter може да попадне в тази група. Роб Норман, бивш служител на британската рекламна компания WPP, в колонка за мнение за The New York Times по-рано посочи, че поради идеите на Мъск да превърне социалната мрежа в по-свободна платформа за изразяване на мнение, големите рекламодатели може да спрат разпределяне на средства за популяризиране на техните стоки в Twitter.
Според The Wall Street Journal няколко големи компании, включително General Mills, собственик на хранителната марка Nestle, Mondelez International, известна с производството на бисквитки Oreo, фармацевтичният гигант Pfizer и автомобилният производител Audi, вече са решили да спрат финансирането за маркетинг в Twitter.
На 27 октомври Мъск приключи сделката за закупуване на Twitter. Очаква се новият собственик да прекрати практиката за постоянно блокиране на потребителите. Предприемачът обяви, че създава специален съвет, който ще проучи въпроса за модерирането на Twitter.
Във вторник Мъск също така предложи такса от 8 долара на месец за верификация на акаунт в социални медии. Според новия собственик на Twitter, предложената от него опция ще „унищожи ботове“, ще намали наполовина броя на рекламите в платформата, а също така ще позволи на потребителите с верифицирани акаунти да публикуват дълги видеоклипове и аудио записи и ще гарантира, че акаунтът е с приоритет при търсене резултати или при показване на отговори на публикации.