От „УниКредит Булбанк“ АД предупреждават за повишен риск от фишинг атаки, свързани с изпращане на подканящи съобщения, в които се изисква директно въвеждане на банкова и лична информация под претекст за актуализиране на клиентски данни, съобщиха от кредитната институция. Става въпрос за номер на сметка (IBAN), банкова карта, потребителски имена и пароли за онлайн или мобилно банкиране.
Съобщенията биха могли да достигнат до клиентите на банката по различни канали (имейл, социални мрежи или чат платформи).
„Моля да имате предвид, че тези съобщенията не се изпращат от „УниКредит Булбанк“, уточняват от банката.
„При получаване на подобно съобщение Ви съветваме да не предприемате действията, описани в него, да не проследявате включените в него линкове, както и да не отговаряте на подателя“, съветват от „УниКредит Булбанк“.
При съмнения за измама, загуба или кражба на карта, своевременно трябва да се свържете с Център за контакт с клиенти на телефон 0700 1 84 84 (кратък номер 1 84 84) или на имейл: CallCentre@UniCreditGroup.bg.
Допълнителни препоръки и съвети за превенция от измами може да се намерят и на сайта на банката.