ВХОД / РЕГИСТРАЦИЯ

BETA VERSION

Търсене
Generic filters

С план за действие ще се въздейства устойчиво върху пътнотранспортния травматизъм

КАТ - дрегер - пиян МПС - шофьор

От началото на септември жертвите от пътно-транспортни произшествия са намалели с една четвърт спрямо същия период на 2021 година, отбелязват в свой анализ от Института за пътна безопасност. Анализът е предложен на вниманието на служебния премиер Гълъб Донев и президента Румен Радев

Основната причина за значителното намаляване на пътнотранспортния травматизъм е нестабилната външна среда, в която функционира транспортната система на България. При внимателен анализ на данните от пътнотранспортни произшествия се констатира, че за кратки периоди от годишния цикъл са налице резки амплитуди на покачване и спадане на броя загинали от пътно-транспортни произшествия.

Така например, от  юли до средата на август тази година се констатира рязко покачване на загиналите от пътно-транспортни произшествия, което достигна до 50% спрямо същия период на 2021-а. Като вторични причини за тази нестабилност могат да бъдат посочени следните фактори:

– Непостоянство в контролирането и регулирането на движението по пътищата;

– Промени в климата;

– Промени в натовареността на движението по пътищата;

– Промени в политическата среда;

Какво е различното, което се случи, в периода 15 август – 22 септември 2022 година?

 МВР предприе реална промяна на методологията на контрол, като от статичен премина към динамичен. Тази промяна изисква допълнителен финансов и човешки ресурс, с които МВР не разполага. Следователно очаква се тази промяна да бъде временна, отбелязват от Института за пътна безопасност.

 Министерство на транспорта и съобщението основно се занимава с доставките на газ. Транспортните политики към този момент не са приоритет за министър Алексиев. Министерството на регионалното развитие и благоустройството също основно се занимава с строежа на газовите връзки, както и с продължаване на корупционните практики от предишното ръководство. Основната задача е да се разплащат по обявените за незаконни инхаус договори. За никой няма съмнение, че става въпрос за комисионни, четем в анализа.

Според експертите от института по пътна безопасност, Държавната агенция по безопасност на движението по пътищата продължава да се държи като неправителствена организация, занимаваща се основно с пиар кампании, семинари и обучения. Управлението на риска от пътно-транспортни произшествия е оставено за други години.

От Института за пътна безапосност правят извода, че от действията на служебното правителство чрез МВР за кратко време са повлияли положително на пътнотранспортния травматизъм и по този начин са създали условия в другите две водещи министерства да се приложат добре познатите ни корупционни практики.

Експертите на Института за пътна безопасност информират служебния министър председател Гълъб Донев, че ако не започне незабавни структурни и кадрови промени в подчинената му Държавната агенция по безопасност на движението по пътищата и не разпореди на министрите си да представят краткосрочен план за действие, с които да се въздейства устойчиво върху пътнотранспортния травматизъм, отново ще станем свидетели на нарастване на жертвите от пътно-транспортни произшествия.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Още от категорията..

Последни новини

PODCAST

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *