ВХОД / РЕГИСТРАЦИЯ

BETA VERSION

Търсене
Generic filters

В България за 12 години са построени около 20% от нужните магистрали

Министерски съвет Иван Шишков

"12-те години назад в Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) представляват политика без политики и говорене без проекти. Това, което се случва и във ВиК сектора, и в пътищата, е едно и също".

Това заяви пред БНР служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков.

Той коментира започналото финализиране на втория етап от строителството на интерконектора Гърция – България.

"Интерконекторът работи с пълния си капацитет, но не е завършен като строеж. Ако не го бяхме разделили изграждането му на етапи, към този момент нямаше да тече газ по интерконектора, или трябваше да си затворим очите и да въведем обекта в експлоатация, без да са завършени всички строителни работи. … Пътят към интерконектора трябва да бъде завършен, да се завършат и антиерозионните мерки, за да бъде финализиран цялостният проект", посочи министърът.

Министър Иван Шишков беше категоричен, че доизграждането на обекта не представлява риск за интерконектора.

"Входът към България от Европа не е европейски", каза арх. Шишков във връзка с изграждането на магистрала "Европа" и предстоящото и свързване с ГКПП "Калотина". 150 метра от пътя – между граничния пункт и началото на магистралата – не са в проекта, посочи той.

"Трябваше да останат с по една лента, но няма да остане. Започва в нищото и завършва в нищото. Очаквам да бъде внесен проект и да бъде одобрен с по две ленти в двете посоки. Ще загубим финансиране от това, че се забавихме с ПУП, който е от Сливница до София. … Документите са готови, но седемте месеца не мога да ги върна. Тези седем месеца могат да ни костват загуба на европейски пари", обясни Шишков.

И за АМ "Хемус" имаше много говорене, но нямаше проекти, каза служебният министър на регионалното развитие и благоустройството.

"Както беше тръгнало строителството на "Хемус" – нямаше да доживеем да я видим цяла. … Внасям в Министерски съвет "Текст за търпимост", който ще предложа на депутатите да бъде одобрен, с който да можем да регламентираме незаконното строителство, което държавата в рамките на 2020-2021 г. си е позволила да строи", обясни той.

В България за 12 години са построени около 20% от нужните магистрали, каза Шишков, като се позова на направен от МРРБ анализ.

"Всички питат има ли пари, а за казвам, че няма проекти. … Политиците да помислят дали тунелът под Петрохан и АМ "Рила" да не бъдат дадени на концесия, за да има пари и за социални дейности, а не само за строителство на инфраструктурни обекти. … Всички магистрали, които трябва да се построят, а това са над 1000 км, трябва да помислим за кои от тях ще дадем пари от бюджета на държавата и за кои трябва да го направим по друг начин", разясни министърът.

Трябва да е ясно, че Европа ни дава все по-малко пари за магистрали, подчерта министър Шишков и обясни: "Изпуснахме момента, защото нямахме проекти".

Има пари и са сключени договори за зимното почистване на пътищата, заяви той и уточни, че са проведени конкурси и вече се дават 15% аванс на фирмите, за да закупят материали.

По думите на служебния министър на регионалното развитие и благоустройството проблемът на жителите на Омуртаг е изключително голям и съобщи, че във вторник, 29 ноември, ще проведе среща със "заинтересованите по случая".

"Когато няма обща политика, проблемът се замита и когато се изостря, тогава всички започват да говорят за него. … Трябва първо да се подобри състоянието и след това да има глобално решение. В България не се решават проблемите глобално, а винаги по по-различен начин. Проблемите трябва да се извадят и да се направи ясна стратегия за решаването им", коментира той.

Програмата за саниране се очаква да започне в началото на декември, съобщи още министър Шишков. 

Прогнозата на арх. Иван Шишков е строителството на Национална детска болница да започне в началото на втората половина на 2022 г.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Още от категорията..

Последни новини

PODCAST

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *