Председателят на парламентарната група "Има такъв народ" Тошко Йорданов обяви в предаване на БНР, че имайки предвид въпроса за Северна Македония, е рано да се каже дали коалицията ще издържи до края на годината.
Причината е, че той има данни, че премиерът Кирил Петков и неговата съветничка Весела Чернева водят разговори зад гърба на Министерството на външните работи, оглавявано от министъра на ИТН – Теодора Генчовска, в които заобикалят факта, че първо Северна Македония трябва да започне да изпълнява поетите ангажименти в Договора за добросъседство, а чак след това да очаква, че ще бъде вдигнато ветото за започване на преговорите й за членството в Европейския съюз.
Като втори проблем в отношенията с коалиционните партньори Тошко Йорданов отбеляза блокирането на дейността на министъра им от ИТН – Гроздан Караджов заради кандидатурата на Любомир Каримански за управител на Българската народна банка.
По думите на Йорданов депутатите от „Продължаваме промяната“ не ходели на заседанията на парламентарните комисии, на които е трябвало да съдействат за решаването на проблемите на Министерството на регионалното развитие и благоустройството с фирмите за пътно строителство. Тошко Йорданов дори посочи, че решение на проблема е имало много преди напрежението да ескалира и пътните строители да излязат на улицата, но от страна на „Продължаваме промяната“ го блокирали, за да принудят ИТН да оттеглят кандидата си за Българската народна банка.
"Асен Василев бе човекът, който бе против"– уточни Тошко Йорданов и коментира, че фиксацията на Министерството на финансите в БНБ била изключително подозрителна.
От своя страна Асен Василев коментира, че няма връзка между казусите с парите за пътищата и управителя на Българската народна банка, който според него не е удачно да се сменя при сегашните тежки кризи и финансова нестабилност, през които преминават не само България, но и всички страни в Европейския съюз.
По отношение на проблема с пътните фирми Асен Василев бе категоричен, че трябва задължително да се мине или през съд, или през парламента, който да каже, че тези договори са неправилно сключени и така да се отпуши пътното строителство.
Асен Василев обясни, че министърът на регионалното развитие и благоустройството не можел сам да подпише плащане, защото, ако го направел, прокуратурата веднага щяла да се задейства и той щял да стане подсъдим.