ВХОД / РЕГИСТРАЦИЯ

BETA VERSION

Търсене
Generic filters

Бъдещето е на железопътния транспорт

Нежеланието на БДЖ да се реформира ще я изпрати в историята.

Бъдещето е на железопътния транспорт. Той е евтин, а и отговаря на изискванията на Европейската комисия за екосъобразност и намаляване на вредните емисии.

Проблемът е, че българската железница има нужда от модернизация, а и от дългосрочни политики в тази сфера. На 7 юли транспортният министър Росен Желязков се срещна с представителите на новоучредената Асоциация на предприятията в железопътния превоз, за да обсъдят бъдещето на сектора.

„По време на пандемията товарните железопътни превози не спряха дейността си и доказаха своята важна роля в логистичната верига не само в България, но и в цяла Европа. Секторът е от стратегическо значение и в контекста на „Зелената сделка“, тъй като железопътният транспорт е доказано екологосъобразен и енергийноефективен. В бъдеще се отварят изключителни перспективи, затова трябва да се търсят възможности за тяхното разгръщане“, каза Росен Желязков и посочи, че железницата предоставя атрактивни възможности за транспорт на товари, като беше категоричен, че ще гарантира равното третиране на превозвачите в сектора.

В рамките на разговора представителите на бранша представиха пред министъра предложенията си за развитието на превоза на товари по железопътната мрежа и изразиха готовност да съдействат при изработването на конкретни мерки и политики.

Планът за тази година е БДЖ да купи допълнителни общо 70 вагона и 10 локомотива. Инвестициите са нужни не само, за да се осигурят безопасност, бързина и удобства за клиентите на железницата, но и за да се модернизира подвижният състав. Новите вагони и локомотиви пък ще са приоритет, защото през 2024 г. договорът на БДЖ с държавата за ексклузивни права изтича и дружеството ще трябва да излезе на свободния пазар. 

Собствените приходи на холдинга са около 59 млн. лв., а субсидията, която получава от държавата за последната година е била за 175 млн. лв. Това на практика означава, че от средната цена на билета един пътник поема едва 2,9 лв., докато другите 12 лв. нужни за поддръжката са от държавния бюджет. 

Новите вагони и локомотиви ще струват над 100 млн. лв. През първите два програмни периода за европейско финансиране в БДЖ са били инвестирани над 4 млрд. лева. 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Още от категорията..

Последни новини

PODCAST

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *