ВХОД / РЕГИСТРАЦИЯ

BETA VERSION

Търсене
Generic filters

Българският износ за САЩ с ръст от 50 на сто през 2021 г.

пазари

Българският износ за САЩ расте с 50 на сто през миналата година. Това каза служебният министър на икономиката и индустрията Никола Стоянов пред международната конференция "EXPLORE U.S." Български стоки за 1.70 млрд. лева са заминали отвъд Океана. Като добра новина може да се оцени и това, че търговското салдо в двустранната търговия е положително за България.

Форумът е организиран от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП), Посолството на САЩ и Американската търговска камара в България.

САЩ са не само един от най-големите пазари в света, но и сред най-конкурентните. Щом българските компании успяват да се развиват там по този начин, това само говори за качеството на техните продукти и качеството им като компании, отбелязва икономическият министър. 

Стоянов цитира данни на Американската търговска камара в България, според които САЩ са в топ 6 на чуждестранния бизнес у нас. 

По данни на БНБ общата сума на американските инвестиции в България в края на 2021 г. възлизат на 895.6 млн. евро, като в тези данни не са включени компании с краен собственик в САЩ, които са регистрирани в други юрисдикции.

Икономическият министър окуражи деловите среди на САЩ и България да инвестират в двете страни. „Проучете България, инвестирайте тук, елате в България, защото българските таланти може да са именно това, което ще гарантира растежа ви и утре, в тези времена на криза“, е подчертал министърът към представителите на бизнеса на САЩ. Заедно с  това, той е посъветвал българските компании да бъдат смели и да се възползват от услугите на Агенцията за малките и средните предприятия и на българските търговски аташета. „Погледнете на влизането на пазара в САЩ като реалност, а не като мечта“, призова министърът българските делови среди.

България и САЩ географски са далеч, но икономически са близо, благодарение на усилията на бизнеса на двете страни и на бизнес-организациите и държавните институции. „Днешните кризисни времена са и времена на възможности, но за да могат те да бъдат оползотворени, е важно стабилното партньорство“, отбеляза министърът. 

По новата инициатива на икономическия министър – "Закуска с инвеститори", след срещите с представители на австрийския бизнес, са планирани такива с деловите среди на Германия и Франция. Той изрази надежда скоро да има среща и с бизнеса от САЩ.

Facebook
Twitter
LinkedIn

Още от категорията..

Последни новини

PODCAST

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *