ВХОД / РЕГИСТРАЦИЯ

BETA VERSION

Търсене
Generic filters

Две комисии анализират договорите на потребителите с телекомите и банките

кзп

Комисия за защита на потребителите (КЗП) и Комисия за защита на личните данни (КЗЛД) ще разгледат договорите на телекомите и кредитните институции за използването на неравноправни клаузи и за това, доколко са защитени правата на потребителите като субект на лични данни съгласно действащия регламент в общността от 2016 година. Двете институции ще осъществят контрол и върху онлайн платформите за търговия и информационни сайтове върху това как същите събират и обработват лични данни чрез „бисквитки“ и евентуалното им използване за прилагането на нелоялни търговски практики.

Комисия за защита на потребителите ще проверява за наличие на неравноправни клаузи в договорите, а Комисия за защита на личните данни дали има уговорки, нарушаващи правата на потребителите като субект на лични данни, които могат да накърнят техните икономически интереси, като и правото им на личен живот.

Комисия за защита на потребителите работи активно за намаляване на натрупаното с години социалното напрежение от прилагането на неравноправни клаузи в потребителските договори и използването на нелоялни търговски практики като способ за продажба. От двете институции ще бъдат изискани всички общи условия и типизирани договори, с които тези оператори работят, за да може да експертите на комисиите да преценят дали вътре има неравноправни клаузи, и клаузи увреждащи правата на физическите лица по Регламента за защита на личните данни.

Целта на тази кампания е да се осигури на потребителите спокойствие и когато те подписват договор за телекомуникационни, финансови услуги или договори за продажба от разстояние да знаят, че условията, които приемат ги поставят в абсолютно равноправно положение с търговеца.

Тъй като потребителските договори са предварително изготвени от търговците, типизирани и предназначени за множество сделки с неограничен брой потребители, намесата на двете институции е необходима за внасяне на спокойствие у потребителите, че са защитени техните права. Наличието на неравноправни клаузи и клаузи, увреждащи личните им права като субект на лични данни реално поставя потребителите в невъзможност да са в справедливи отношения с търговците. Потребителите нямат реалния способ да влияят върху съдържанието на договорите тъй като те са предварително изготвени от търговците.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn

Още от категорията..

Последни новини

PODCAST

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *