На свои 176 836 битови клиенти "Топлофикация София" ЕАД възстановява суми по годишните изравнителни сметки след намаляване на ставката на ДДС от 20% на 9 процента.
За разликата няма да се начислява лихва за просрочие и ще се прилага нов 45-дневен срок за доброволно плащане от битови клиенти, смятано от датата на издаване на новата фактура – 1-ви септември 2022 година.
Възстановените суми ще са за периода от 1-ви май 2021 г. до 30-и април 2022 година.
Възстановяване получават клиентите на дружеството, чиито изравнителни сметки са издадени до 31 юли 2022 г. и реалната консумация на топлинна енергия е по-висока от прогнозната. На тези клиенти се възстановяват 3.025 млн. лв, което представлява 0.9% от всички издадени общи фактури за отчетния период.
От 19 септември т.г. новите коригирани фактури вече са налични както в системата на дружеството, така и при платежните оператори и всички потребители имат достъп до тях.
Това се посочва в отговора на „Топлофикация София“ ЕАД до Комисията за енергийно и водно регулиране във връзка с искането на регулатора за
предоставяне на цялостна информация по този важен за потребителите въпрос.
От разясненията на топлофикационното дружество става ясно, че то информира всички засегнати потребители чрез кредитно известие и нова
фактура с дата 1.09.2022 г., за разликата между прогнозно начислената топлинна енергия и реално потребената.
Клиентите ще получат документите по начина, по който получават сметките си – по електронен път или на хартиен носител.
Тъй като направените корекции са с дата 1.09.2022 г. от „Топлофикация София“ ЕАД поясняват, че за разликата няма да бъде начислявана лихва за
просрочие и ще бъде прилаган нов срок за доброволно плащане – 45 дни за битовите и 30 дни за стопанските клиенти, считано от 1.09.2022 г., датата на новата фактура.
Освен поисканата от КЕВР информация в писмото на „Топлофикация София“ ЕАД е приложен и образец на фактурa и кредитно известие с подробни
данни и разяснения за разликите в дължимите суми с начислена ставка от 20% ДДС и 9% ДДС.