Износът на над 10 хил. евро ще се декларира

Migration Image

Пренасянето през границата на суми над 10 хил. евро ще трябва да се декларират пред митническите органи. Когато парите са над 30 хил. лв. собственикът им ще трябва да представи и удостоверение от Националната агенция за приходите, че няма просрочени задължения към държавата и общините.

Това са новите разпоредби във Валутния закон, които депутатите гласуваха на 23 ноември на второ чете в Народното събрание. Разбира се горните изисквания важат за български граждани. Чужденците които пренасят през границата ни 30 хил. лв. и повече или равностойността им в друга валута само трябва да ги декларират пред митничарите.

Промените в закона също така предвиждат, когато има основателни съмнения или данни за незаконни дейности свързани с пренасянето на парични средства през граница, митничарите да изискват от собствениците им допълнителна информация за произхода на парите. Явно въпросната процедура ще може да се прилага по сигнал от органите на реда или от данъчните власти.

Новите текстове в закона предвиждат нарушителите на въпросните изисквания за деклариране да бъдат глобявани между 1000 и 3000 лв. ако са граждани и между 2000 и 6000 лв. в случай че са юридически лица. Гласуваните разпоредби влизат в сила от 1 януари 2012-а. Те значително либерализират режима за пренасяне на пари през границата. До приемането на измененията пред митническите власти трябваше да се декларират сумите над 5 хил. лв., а когато те надвишават 25 хил. лв. имаше изискване да се обявява произхода на парите като се представя удостоверение от Националната агенция по приходите.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Подкаст