Втората линия на софийското метро от Надежда до Лозенец ще бъде пусната предсрочно най-късно през август, а не както бе по план – през септември. Така софиянци ще могат да стигат от ж.к. Обеля до центъра само за десет минути, а от кв. Лозенец до пл. Св. Неделя два пъти по-бързо. Съобщението направи премиерът Бойко Борисов, след като инспектира на 25 януари строителството на подземната железница, финансирано от оперативна програма Транспорт. В тунела до почти завършената метростанция Хемус го придружиха столичният кмет Йорданка Фандъкова, транспортният министър Ивайло Московски, министърът по усвояването на евросредствата Томислав Дончев и регионалният министър Лиляна Павлова.
Строителството на втория метродиамтър е разделено в два отделни проекта. Първият с дължина 6.5 км обхваща участъка: надлеза Надежда, през Централна гара и НДК, до кв. Лозенец. Станциите ще са седем, а изпълнители са обединението Трейс-Адвал и турската компания Доуш.
Още през май пък ще бъде пусната отсечката от първия метродиаметър между ж.к. Младост 1 и бул. Цариградско шосе. Тя е с дължина 2.2 км и към момента е готова на 94 процента. Изпълнител е Обединение Метро Младост, включващо фирмите Трейс и Стройинжект.
Паралелно с изграждането на метрото се работи и по строителството на четири подземни паркинга за общо 2500 автомобила. Само под бул. Цариградско шосе местата за паркиране ще са 1300, останалите ще са разпределени в два отделни паркинга с по 600 места – на бул. Ломско шосе и в кв. Лозенец.
Анализите показват, че след завършването на двете нови отсечки общата дължина на метрото в София ще достигне 31 км с 27 метростанции. Съответно се очаква драстично да нарасне и броят на пътници – от 185 хил. на 400 хил. на ден. Не на последно място софиянци ще пестят по 130 хил. часа дневно от предвижване и чакане на градския транспорт.