От 1 юни размерът на минималната пенсия за страната се увеличава от 136.08 на 145 лева. Това ще засегне около 736 хил. пенсионери, показват данни на Националния осигурителен институт (НОИ). Промяната беше приета от кабинета в края на миналата година.
Освен за пенсионерите, положителна промяна ще има и за тези, чиито пари за старост попадат между стария и новия минимален праг. Размерът на техните пенсии ще бъде приравнен към актуалното след 1 юни най-ниско възможно ниво. Сред засегнатите лица са и хората с пенсии, които според българското законодателство се определят в зависимост от актуалния за страната минимален размер на пенсията за осигурителен стаж и възраст.
Тук влизат получаващите лична пенсия за осигурителен стаж и възраст с непълен осигурителен стаж, получаващите лична пенсия за инвалидност поради трудова злополука и професионална болест, както и тези, които получават пенсия за инвалидност поради общо заболяване.
На всички тях от началото на следващия месец ще бъде направено преизчисление на полагащите им се след промяната суми, информират от НОИ.













