Днес (3 декември) официално започна реализацията на проекта Шумен ndash; живият град, съобщиха от общината. Той бе спечелен през август миналата година и днес бе официално представен от кмета Красимир Костов, зам.-кмета Живка Тонева и екипа на Максим Бехар и неговата фирма М3, които спечелиха обществената поръчка за изпълнител.
Проектът е по ОП Регионално развитие ndash; Изпълнение на дейности по организиране и провеждане на иновативни културни събития. Той е на стойност 491 298 лв. и се реализира със средства от Европейския фонд за регионално финансиране и от държавния и общинския бюджети. Партньори на община Шумен по проекта са НЧ Ст. Чилингиров, Мисия Култура и Сдружение Култура.
По проекта, след проведена обществена поръчка, вече е закупена професионална сцена с конвенционално осветление и ефекти на обща стойност близо 80 000 лева. Промотиране и реализация на иновативните събития е другата важна част от проекта. Проектът е първата ни стъпка към успешната кандидатура на Шумен за европейска столица на културата през 2019 г., каза Тонева. В него са заложени реализацията на изложби, концерти, семинари, дебати, кинофестивал, украса на градска среда, арт инсталации, графити, улични спектакли, разработване на културен уебсайт и фейсбук страница.
Следващата 2013-а ще бъде годината, когато ще се реализират три големи проекта в сферата на културата. Започва се с Шумен ndash; живият град, големия туристически проект и проектът Корените на България, който ще се реализира между общините Шумен, Велики Преслав и Каспичан.
Проектът се разглежда като част от надпреварата за културна столица през 2019 година. Целта е Шумен да се пребори с конкуренция, която има много повече средства ndash; София, Врана, Пловдив, Велико Търново. Шумен ще разчита на уникални за България места и обекти. Първата проява по проекта ще е още този месец, когато в Шуменския университет се предвижда да бъде организирана дискусия на тема Социалните медии и кирилицата.
Кулминацията на проявите ще бъде през месец май догодина по време на празниците на града. Проектът вече има свое лого и QR-код. Те ще присъстват на всички рекламни брошури, тениски и други рекламни материали. Има създаден културен уебсайт и фейсбук страница.