Деспред завърши 2012 г. на загуба

Migration Image

Спедиторската фирма, която предлага въздушен, железопътен, автомобилен и морски транспорт, както и митническо агентство – Деспред АД се отчете в края на миналата година със загуба в размер на 295 хил. лв., според одитирания й счетоводен отчет. Заверката е добавила още 94 хил. лв. към отрицателния финансов резултат.

Трудната икономическа ситуация е свила с 9.63% спрямо 2011-а оборота на софийското дружество, който в края на декември е на стойност 5.35 млн. лева. Нетните приходи от продажби за 2012г. са в размер на 4.902 млн. лв. и осигуряват 91.63% от общите приходи на компанията. Спрямо 2011 година те намаляват с 15.22 процента.

Заради свитата дейност през миналата година и общите разходи на фирмата отчитат спад – от 29.72% на годишна база.

При това положение няма как и собственият капитал на дружеството в края на годината да не намаление. Той е в размер на 11 782 млн. лв., като се свива с 2.45% спрямо 2011 година.

През миналата година членовете на съвета на директорите – Ваня Станчева, Людмил Тасков и Иван Добревски, са получавали по 400 лв. месечно възнаграждение. Те управляват дружеството с мандат до 2015 година.

През миналата година на БФБ-София са изтъргувани едва 430 акции на спедитора в четири сделки, става ясно от статистиката на борсовия оператор. Минималната цена, която инвеститорите са плащали за тези книжа е била 0.23 лв. за един брой, а максималната – 0.968 лева.

Деспред АД е основано през октомври 1947 година. Централното управление на фирмата е в София, но дружеството има много добре развита инфраструктура на територята на страната. Регионалните й клонове са в Бургас, Варна, Русе, Видин, Драгоман, Лом, Кулата, Пловдив, Свиленград, Ловеч, Добрич и Димитровград.

Деспред има изградена мрежа от клонове на граничните преходи и във всички по-големи градове на територията на България. Компанията притежава: над 21 000 кв. м съвременни терминали и закрити складови бази и над 49 000 кв. м открити складови площи, където има възможности за разтоварване и складиране на вагонни пратки, както и обработка на контейнери, обикновен и насипен товар.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Откъде се информирате за предстоящия вот 2 в 1 на 9 юни?

Подкаст