Индийски телевизионен екип снима рекламен филм за България като туристическа дестинация. Специализираният туристически ТВ канал Travel XP HD ще остане до 8 август. Целта на рекламната продукция е повишаване информираността за възможностите за туризъм в България сред индийските туристи и увеличаване на техния брой у нас. Филмът за дестинация България ще бъде излъчван регулярно по индийски ТВ канал. Откъси от него ще бъдат качени на интернет страницата на индийската телевизия, а допълнително ще бъде разпространяван и по други индийски канали.
Програмата на снимачният екип включва заснемане на обекти в София – катедралата Св. Александър Невски, Народен театър Иван Вазов, Софийски университет Св. Климент Охридски, централни улици и алеи на София, Боянската църква, монумент Камбаните, Парк Витоша. Екипът ще бъде и в Пловдив, където ще посети Стария град, централна пешеходна улица, хълм bdquo;Бунарджикldquo; с монументи, Римски стадион, Римски амфитеатър, архитектурен резерват Старинен Пловдив. Индийският телевизионен канал ще заснеме и известни туристически курорти по Черноморието, сред които КК Албена, КК Слънчев бряг, нос Емине, град Несебър, река Камчия.
През 2013 г. в следствие на стратегията по популяризиране на България в Индия като туристическа дестинация от Службата по търговско-икономическите въпроси в Индия се реализираха първите организирани индийски туристически групи, последната от които 43 души корпоративни туристи.
Индийският пазар е вторият най-бързо растящ след китайския, независимо от икономическата криза и обезценяването на индийската рупия. През 2020 г. се очаква броят на пътуващите индийски туристи да нарасне до 50 млн. души годишно. Те са известни с високата си платежоспособност при пътуване в чужди дестинации. Средногодишно разходите им възлизат на около 200 млн. евро.