Довършваме Струма, а Хемус – ако има пари

Migration Image

Бюджетът на оперативната програма Транспорт и транспортна инфраструктура за периода 2014-2020 г. ще бъде около 1.5 млрд. евро, а България очаква да получи и още около 350 млн. евро по линия на механизма Свързана Европа, съобщи министърът на транспорта Данаил Папазов на семинар в курорта Златни пясъци.

Сред основните приоритети в жп сектора ще е завършването на рехабилитацията на цялата линия Пловдив – Бургас. През този програмен период се изпълняват три отсечки, а за завършване на цялото направление ще са необходими още около 350 млн. евро.

Друг основен проект е жп линията Карнобат – Синдел, която е частично направена. За да функционира, е нужно да бъдат завършени един тунел и няколко участъка на обща стойност около 170 млн. евро. С една сравнително малка инвестиция ще направим връзка между Северна и Южна България и най-важното – между пристанищата във Варна и Бургас, обобщи Папазов. По думите му значението на тази връзка ще нарасне още повече след изграждането на тунел под Босфора.

За включване в новия период на оперативната програма е предложено и жп трасето Русе – Варна, с което река Дунав ще бъде свързана с пристанищата във Варна и Бургас. Предвижда се също подготовката на проекти за интермодални терминали в двата града, както и да започне строителството по жп направлението София – Септември. Там вниманието ще бъде насочено най-вече към отсечката Септември – Елин Пелин, която е най-тежката и където в момента се губи най-много време при пътуване.

В пътния сектор проектите също са за приблизително 1 млрд. евро. Намеренията са да бъде изграден най-тежкият участък от магистрала Струма, който обхваща Кресненското дефиле. В зависимост от останалите пари ще се работи и по направлението Видин – София, като с предимство ще се финансира пътят до Монтана. Транспортният министър заяви, че ще продължи да настоява, ако има възможност за някакви икономии на средства, те да бъдат насочени към автомагистрала Хемус.

Предлагаме през следващия програмен период да бъде финансирано строителството на най-тежкия участък от третия лъч на метрото. Той обхваща трасето от бул. Янко Сакъзов до кв. Красно село. Неговата индикативна стойност е 280 млн. евро и ще осигури връзката с другите две линии, които бяха реализирани през последните години, допълни Папазов.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Ще успее ли ГЕРБ да състави правителство с първия мандат?

Подкаст