По 2500 пътници на час ще обслужват над тридесетте гишета на новия терминал на Летище Бургас, който бе открит през седмицата. Съоръжението, с площ от 20 хил. кв. м, бе изградено за близо две години от българо-турския консорциум Тие-Ичташ, като инвестицията се оценява на около 80 млн. лева. Концептуалният проект бе разработен от британските фирми Халкроу Груп и Паскал amp; Уотсън и доразвит с помощта на българската СавантЕлбул, а управлението и контролът бяха осъществени от германската компания Шуслер План.
Сградата е съобразена с изискванията за присъединяването на България към шенгенското пространство и разполага с модерна линия за управление на системите за обслужване на пътници и багаж. Годишният капацитет на терминала е 2.7 млн. пасажери.
Това е един чудесен никулденски подарък за Бургас. Ставаме все по-модерен град и се отваряме към света, а този нов терминал е една от най-правилните инвестиции. Имаме модерно и съвременно летище, което е истинско богатство, изтъкна кметът Димитър Николов. Заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров пък заяви, че концесионерът Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт е изпълнил инвестиционните си задължения, които представляват и най-мащабното публично-частно партньорство у нас.
Новият терминал е резултат от интензивната работа на хиляди хора от различни европейски страни. Той е последна дума на техниката и дава възможност за гъвкавост – можем да намаляваме размерите му през зимата и да ги разширяваме през лятото, когато има нужда. Съоръжението е построено според нуждите на основните ни клиенти, предлага отлични услуги на конкурентни цени и всичко това в една празнична атмосфера, отбеляза от своя страна и главният изпълнителен директор на концесионера Алета фон Масенбах. По думите пък на вицепрезидента на компанията майка Фрапорт АГ Александър Цинел: С опита, който имаме, управлявайки 13 летища в целия свят, бих могъл да потвърдя, че този терминал покрива всички международни стандарти и критерии за летищни съоръжения.
Това е най-голямата досега инвестиция на концесионера на морските ни летища. През лятото беше открит и новият пътнически терминал на варненския аеропорт, в който бяха вложени около 70 млн. лева. А преди него бе извършена цялостна реконструкция на пистата за излитане и кацане в морската столица, която струваше 38 млн. лева.