Продуцентите у нас демонстрират, че много се обичат и имат общи интереси, които защитават чрез Асоциацията на телевизионните продуценти (АТП). Дори преди дни си сложиха нов изпълнителен директор на организацията – пиарката Мария Савова. Но успоредно с бизнес любовта задкулисно не спират да се ритат по кокалчетата.
Слави Трифонов и Магърдич Халваджиян например от години изповядват напрегнати отношения помежду си. Разрешават ги даже пред Темида. Трифонов съди колегата си заради предаването „Господари на ефира“, което използвало кадри без разрешението на авторите, и едно от делата вече било решено в полза на клана Халваджиян. Но напоследък словесните престрелки между двама от най-успешните бг продуценти ескалираха. При това двете страни разчистват сметките си чрез медиите в опити да се разбере кой от кого и какво е откраднал.
Поводът за детинската свада са децата и по-точно детските предавания. В момента в „Шоуто на Слави Трифонов“ по bTV върви конкурс за избор на сценична партньорка на малкия г-н Андреев. Симпатичното хлапе разказва вицове в специалната си рубрика и от екипа се похвалиха, че вечерите с изявите му се приемали изключително добре от аудиторията. Вероятно затова решиха да разширят присъствието на млади „колеги“ и направиха кастинг за малки госпожици с актьорски и певчески таланти. Финалистките се „препитват“ редовно през последните седмици, а неофициално нарочена за победителка била деветгодишната Крисия.
От другата страна на барикадата е новото шоу на „Нова телевизия“ „Големите надежди“, за което Магърдич Халваджиян твърди, че го подготвял повече от две години. Според него десет дена след като разгласил идеята си, Слави оповестил за своя детски конкурс. „Големите надежди“ ще тръгне през пролетта и ще се излъчва един път в седмицата в праймтайма. Хората на Халваджиян се заканват, че ще претърсят България, за да издирят най-талантливите й малки певци от 4- до 14- годишна възраст. Прослушванията вече минаха през най-големите градове и ще продължат през февруари, преди да приключат с най-мащабното в София. Голямата награда в края на шоуто ще даде възможност на семейството на победителя да развие вече доказания му талант, обещават от продуцентската компания Global Films.
Конкуренцията е задължително условие за всеки истински пазар, стига да не се разбира по детински. Да се караш точно заради детски предавания е смехотворно, най-малко защото деца таланти в България не липсват. Има за всички телевизионни продуценти, които искат да ги развиват, докато се сражават за повече рекламодатели. В световната тв индустрия също има голямо търсене и съответно предлагане на такива предавания, така че беше нормално и тази мода в тв бизнеса да пристигне един ден и у нас. Не е нормално само продуцентите да се хващат за едно и също послание едновременно. Както винаги обаче става в нашата страна, когато едната голяма телевизия направи риалити, другата прави същото, ако едната прави танцувално шоу, другата го преекспонира в свой си вариант и т. н. Всичко, което може да се гледа и да прави рейтинг, се произвежда по модела copy pasteи вече нито рекламодателите, нито зрителите очакват нещо по-различно. Затова няма никакво значение кой от кого преписва, чия идея била първа, втора или двайсет и втора.