* С решения на Министерския съвет от 7 април 2005 г. датската компания „Копенхаген Еърпортс“ бе определена за концесионер на летищата в Бургас и Варна.
* Седмица по-късно загубилите кандидати – френската фирма „Винси“ и сегашният концесионер – българо-немският консорицум „Летище Фрапорт“ – „БМ Стар“, оспориха решението пред Върховния административен съд (ВАС).
* На 11 май 2005-а тричленен състав на ВАС даде зелена светлина на кабинета да подпише договора с предпочетения кандидат, но определението му бе обжалвано пред по-горната инстанция.
* На 12 юни 2005-а в столичния „Гранд хотел София“ транспортният министър Николай Василев и финансовият директор на датчаните Кристиян Хофман тържествено сложиха подписите си под контракта.
* На следващия ден – 13 юни, петчленен състав на ВАС отмени решението на по-нисшата инстанция от 11 май, с което се позволяваше предварително изпълнение на правителственото решение за концесията.
* На 20 октомври 2005-а тричленен състав на Върховния административен съд отменя и решението на кабинета от 7 април същата година. След което последва обжалване от страна на „Копенхаген Еърпортс“ пред по-висша инстанция.
* На 27 януари 2006-а магистратите оставиха в сила определението на тричленката, с което бе отменено решението на кабинета от 7 април 2005 г. за избор на датската „Копенхаген Еърпортс“. Малката, но доста съществена разлика между решенията на двете инстанции бе, че петчленката дава възможност на Министерския съвет да прецени дали ще пусне датчаните да участват отново в концесионната процедура.
* В началото на февруари 2006-а транспортният министър Петър Мутафчиев заявява, че „Копенхаген Еърпортс“ са отстранени от процедурата, а преговорите продължават с френската „Винси “ и българо-немския консорицум „Летище Фрапорт „/ „БМ Стар“.
* На 10 септември 2006-а, след почти двегодишна одисея, процедурата по концесионирането на летищата в Бургас и Варна приключва. Транспортният министър Петър Мутафчиев и главният изпълнителен директор на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ Андреас Хелфер подписват договора за отдаването на двата аеропорта за срок от 35 години.