Комисията за защита на конкуренцията установи, че е извършено нарушение по чл. 32, ал. 1 във връзка с чл. 33, ал. 1 от ЗЗК от страна на "МЕТРО Кеш Енд Кери България" ЕООД (МЕТРО) и наложи имуществена санкция на дружеството в размер 143 717,00 лв. съобщиха от КЗК.
За да постанови решението си комисията е установила и съобразила, че в разпространяваният от МЕТРО каталог с промоционални предложения "Хранителни стоки" е налице както разминаване в периода на валидност на "предложения с промоционални цени" за някои от посочените хранителни продукти, така и липса на съществена и дължима информация по отношение на други хранителни продукти на място, където от дружеството е посочено, че същата може да бъде намерена.
На следващо място, цените на посочените като промоционални продукти не само се разминават за различните магазини, но в някои от магазините цените са и по-високи от обявените на интернет страница, раздел "Най-добра цена за деня". Това обстоятелство, а и установено предлагане при условия "Най-добра цена за деня" за определен период сами по себе си изключват промоционалния характер на предложените в периода 16.01.2014 г. до 29.01.2014 г. цени за тези продукти и води до извода за недобросъвестност по отношение на посочената характеристика на същите от страна на ответното дружество.
На трето място, в определени магазини на МЕТРО промоционалните стоки са били в недостатъчни количества (под 5 кг. в магазин за ден), а за други е липсвала всякаква наличност. Изводът за незадоволено потребителско търсене се извежда от характера на магазините на МЕТРО, а именно като такива, предназначени за търговци, в които се извършват предимно продажби на едро.
На последно място, предложените от рекламодателя цени в определени дни не са били най-ниски. В тази връзка КЗК не споделя тезата на дружество за поставяне на знак за равенство между "Най-добра цена за деня" и "вложената добавена стойност в продуктите" по отношение на опаковане, предлагане и по-високо качество, предвид обстоятелството, че не се представят доказателства в подкрепа на тезата му за начина, по който се опаковат конкурентните стоки и техните качества.