Изложба на Георги Чапкънов – Чапа беше открита в галерията на варненския хотел “Графит” на 23 юли. Чрез творбите си големият български скулптор показва библейски теми, теми от всекидневието и неща, вдъхновени от самия живот. Стилово те са единни, но Чапа търси съвършенството в изразните средства на различните видове изкуства – рисунка, маслена живопис, литография и бронзова пластика, и с артистична лекота дава пълна свобода на пластичното си въображение. Творбите му са изключително изящни и в това Чапа е голям майстор, защото, както казва Роден – “скулптурата е сестра на живописта и също като нея играе със светлините и сенките. Ето защо скулптор, който не е колорист, загърбва основното в занаята”.
Когато извайва своите пластики, Чапа им предава истинско благородство. Отделните елементи в тях се налагат със силата и свободата на моделирането на формите – релефите, те напират отвътре навън с енергията на сътворението, като че ли влизат от един паралелен свят в нашия реален свят. В образите доброто и злото, красотата и чувството на възхитителна радост са в хармония на любовта.
Всички пластики на Чапа – от ювелирните миниатюрни портрети, плакетите и малките пластики (и, разбира се, монументалните му творби, сред които най-известните са Св. София, паметникът на Радой Ралин, на Петко и Пенчо Славейкови, Хитър Петър и много други), са създадени от съприкосновението на неговите пръсти и длани с една мъртва материя, каквато е металът, гипсът, восъкът. Те носят тайнството на неговото умение не само да ги моделира, но им да им вдъхне живот.
Георги Чапкънов завършва скулптура в Художествената академия при Иван Мандов. Днес той е творец, чието име е сравнявано с най-големите майстори в изкуството на съвременната скулптура в Италия, Япония, Германия, Белгия, Франция и Люксембург. И това не е случайно, защото в скулптурите му има нещо класическо, идващо от традициите на античната и ренесансова скулптура, изразено в изяществото и елегантното извиване на формите.