Националната агенция за приходите (НАП) пусна електронната услуга "Mini one stop shop"( MOSS ). С нейна помощ българските доставчици на далекосъобщителни услуги, услуги за радио- и телевизионно излъчване и електронни услуги ще могат да се регистрират за специален режим по ДДС, който влиза в сила от началото на 2015 година . Подаването на заявления за регистрация по MOSS, както и тримесечни справки декларации ще се извършва изцяло по електронен път, чрез електронните услуги на НАП.
Според новия регламент, предоставянето на изброените видове услуги на крайни потребители, ще се облага с ДДС в страната, в която е установен клиентът (държавата членка по потребление) . Доставчиците ще могат да се регистрират за ползване на специален режим за деклариране чрез информационната система MOSS , за да избегнат необходимостта от задължителна регистрация по ДДС във всяка една държава членка на ЕС, в която доставят своите услуги на крайни потребители (нерегистрирани за целите на ДДС) .
От НАП обясняват, че регистрацията за специалния режим по ДДС не е автоматична. Доставчикът подава заявление, след което служител от агенцията ще извърши проверка за наличие на основание за регистрация за прилагане на специалния режим. Следва издаване на акт, с който регистрацията става факт или мотивирано тя се отказва .
От вчера (първи октомври) вече могат да се подават заявления в НАП, но регистрацията по специалния режим влиза в сила от 01.01.2015 година . От Агенцията напомнят на българските доставчици на далекосъобщителни услуги, услуги за радио- и телевизионно излъчване и електронни услуги, че заявленията за регистрация се подават единствено чрез информационната система MOSS .













