Вчера американският високотехнологичен гигант Apple изненада отново света – и нокаутира за сетен път конкуренцията си, като стартира собствена платежна система в САЩ. – Apple Pay. Разработчикът предполага, че услугата ще се ползва веднага от над 220 хиляди души в един огромен периметър от магазини и заведения, вкл. и в мрежата за бързо хранене Макдоналдс. В същото време редица мрежови магазини обявиха в съвместна публикация в изданието Mercury News, че не са готови да работят с новата система, поради остарели терминали, на които се получава по-слаб сигнал.
Засега собствениците на смартфони на Apple, могат да осъществяват разплащане с помощта на мобилния си портфейл само през най-новите модели смартфони на компанията от Купертино – iPhone 6 и iPhone Plus, оборудвани със специален чип. Но това не пречи на ентусиастите – и за тях Apple, според изявление на ръководителя на корпорацията Тим Кук, вече е подписала споразумения с на 500 банки и с три картови платежни системи – Visa, MasterCard и American Express, за предлагане на услугата.
Според водещия задокеански бизнес всекидневник – The Wall Street Journal, засега не се приемат за плащане кредитни карти, издадени от онлайн магазини и предплатените карти. В същото време представителите на редица организации на американски търговци на дребно, вкл. и универсалните магазини Macy`s, обявиха ,че ще направят всичко възможно за да се присъединят към иновацията колкото си може по-скоро.
Технологията на Apple позволява да се направи безконтактна покупка в традиционните магазини, като се използват нейните умни телефони, вместо чрез традиционните кредитни карти. За да се плати за покупката, потребителят трябва да се доближи смартфона си до PayPass терминала и да премине през идентификация на пръстов отпечатък. В основата на този алгоритъм лежи технологията за сканиране на пръстови отпечатъци на Touch ID, която е проектирана специално, за да защити една сделка с уникален генериран код.
От Apple твърдят, че данните за кредитните карти при безконтактно осъществяваните плащания не попадат в базите данни на магазините, което, според експертите, ще подобри допълнително сигурността на съхраняваните данни. Apple са съчетали тази система и с акаунтите в iTunes и със сметките в собствения магазин за електронни приложения App Store, които съхраняват данни за над 800 милиона кредитни карти.