Нови коли и за пътната агенция

коли

Практиката държавни ведомства редовно да си обновяват автопарка продължава с пълна сила. След Националната служба за охрана, ДАНС и НАП в началото на тази седмица и председателят на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров е разписал четири договора за покупката на нови моторни превозни средства. Общата стойност на служебните возила е 498 938 лв. при максимален бюджет от 505 200 лв., което на фона на високите единични цени на автомобилите говори за изключително добре направена сметка. За същото свидетелства и фактът, че конкуренция при избора на доставчик на практика е нямало, тъй като за три от контрактите е имало само по един мераклия, а за четвъртия са се "борили" двама.

Впрочем това не е никаква новост. Открай време шефовете на държавни ведомства купуват точно каквито коли са решили предварително, въпреки че формално провеждат търг, който би трябвало да спечели фирмата с най-добра оферта. "Врътката" става благодарение на посочените в заданието конкретни технически параметри, изначално изхвърлящи от играта нежеланите конкуренти. Понякога дори един милиметър в дължината на съответния автомобил е достатъчна, за да се предопредели победителят в надпреварата.

Именно такъв, изглежда, е и случаят с десетте джипа, които пътната агенция купува от официалния вносител на "Лада" – "Нар" ООД. При максимално допустими прогнозни разходи от 156 хил. лв. на фирмата са платени 155 802 лева. Впечатление прави заложеното изискване дължината на возилата да е не повече от 4800 милиметра, при положение че обикновено се дава минимална граница, както е при останалите три позиции във въпросната поръчка. 

Подобно е положението и при договора за доставка на седем лекотоварни автомобила с "Ауто Франс 3000" ЕООД. Той е на стойност 134 138 лв. при таван от 134 400 лева. А ето и ключовите изисквания, които бяха поставили от АПИ: "автомобилите да имат 4 или 5 врати, от които две за пътническия салон и минимум една двукрила отваряема до 180 градуса; товарен отвор при задната врата мин.1000 мм; минимална дължина на товарният отсек 1100 мм; минимална полезна ширина в най-тясната част на товарното отделение 1000 мм; минимална височина на товарната зона 1000 мм; полезен товар мин. 600 кг и т.н.". Всичко това директно ни отвежда към "Дачия Докер", дори и да не беше провеждан конкурс. 

Другият договор, за един пътнически автомобил тип "комби" с 8+1 места, отново е сключен с "Ауто Франс 3000" ЕООД. Платени са 38 136 лв., което е с 264 лв. под заложения праг. А според фиксираните параметри, сред които двукрила отваряема до 180 градуса врата за пътническият салон; минимални размери на отвора на багажното отделение при задната врата: широчина – 1300 мм, височина – 1000 мм; минимална ширина без странични огледала – 1900 мм и минимална дължина със затворени врати – 4700 мм, може да се предположи, че става дима за "Рено Трафик".

Най-много пари обаче са предвидени за "Еуратек" ООД – дистрибутора на "Шкода". Компанията е избрана за доставката на четири леки коли тип "седан", всяка от които на цена от 42 714 лева. В този случай максимално допустимата цена за превозното средство е била 44 100 лева. Вероятно по тази причина в състезанието се е включил и още един кандидат – "Булвария холдинг" ЕАД.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

След "пренареждането" на мандатите и влизането на "Величие" в 51-ото Народно събрание, смятате ли, че има риск за кабинета?

Подкаст