Софийски апелативен съд отложи делото за правоприемство между двете мюсюлмански настоятелства у нас. Това се наложи по искане на адвоката от страна на Мюсюлманското изповедание – представлявано от главния мюфтия Мустафа Хаджи, Красимир Груев. Груев е направил искане да бъде издадено съдебно удостоверение, чрез което да се направи справка в регистъра и да се отговори на въпроса имало ли е друго регистрирано мюсюлманско вероизповедание. Ако е имало, да се види кое е първото. Тъй като все още не е получил информацията обаче, той настоя съдът да насрочи друга дата за делото. Според Груев Мюсюлманското сунитско-ханефитско изповедание на Недим Генджев отчаяно се бори този факт ( б.р относно периода на създаване на двете изповедания) да не бъде установяван.
Спорът между двете вероизповедания е за това кой е правоприемник на някогашни местни структури, съществували до 1949 г., когато се приема първия закон за вероизповеданието. Дотогава е имало само устави на отделните вероизповедания, които са били утвърждавани от владетеля и са имали характер на нормативен акт. Интересът към въпросните обекти, сред които са училища, читалища, дори спортни клубове е породен от това, че правоприемникът става собственик на имотите, които се реституират по Закона за вероизповеданията.
Припомняме, в момента на много места в страната Мюсюлманското изповедание на главния мюфтия предявява искове за най-различни сгради и имоти. Същото прави и Генджев, но от името на Мюсюлманското сунитско-ханефитско изповедание. Мюсюлманското изповедание твърди, че е единственото, което е съществувало до 2003 г. и поради това е естествено то да е правоприемник. Другото мюсюлманско вероизповедание, по думите на адвоката, е учредено през месец ноември 2003 г. „Ясно е, че то , бидейки учредено в ново историческо време, няма как да е правоприемник насъществувалите до 1949 г. структури", коментира адв. Груев.
Процедурата по установяване на правоприемството се начева с издаване на удостоверение от Дирекция „Вероизповедания", която е била компетентният орган да регистрира изповеданията, техните устави и централните им ръководства при режима на Закона за вероизповеданията, действал до 31 декември 2002 г.
Николай Панков, началник на кабинета на председателя на Висшия мюсюлмански съвет на Мюсюлманското сунитско-ханефитско изповедание и представител на другата страна по делото, коментира, че ако това дело се реши в полза на Мюсюлманското сунитско-ханефитско изповедание, ще се признае, че Мюсюлманското изповедание не е правоприемник.
Панков посочи, че така то няма да има право и да заведе дела срещу държавата и общините или за имотите, които са тяхна собственост. „Държавата е собственик на тези места. Ако реално Мюсюлманското изповедание изгуби статута си на правоприемник, тези дела автоматично се прекратяват", коментира Панков. Гражданите, които излязоха по-рано на протест пред Съдебната палата се пренесоха вътре. Носейки български знамена, те изпълниха съдебната зала. Съдът насрочи следващо заседание за 6 февруари от 11.30 часа.