Изграждането на обходния път на Габрово ще се случи в срок, увери транспортният министър Ивайло Московски, след като инспектира строителството на участъка. Какъв обаче ще е крайният срок не става ясно. На проверката присъстваха и вицепремиерът по европейските фондове и икономическата политика Томислав Дончев и министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. Тримата се ангажираха да окажат пълно съдействие за издаването на разрешенията за строеж, с което да се ускори завършването на проекта.
Втората фаза от изграждането на тунела под Шипка ще се финансира по оперативна програма "Транспорт" 2014-2020 година, обясни Московски. Той изрази надежди, че след провеждането на търговете за другите пътни проекти ще бъдат спестени средства, които министерството да насочи към изграждането на тунела.
"Трансевропейски транспортен коридор №9 е от изключителна важност за България и наш приоритет е да развиваме транспортната инфраструктура по това направление, част от което са обходният път и тунелът под Шипка", допълни транспортният министър.
Първата фаза на проекта за изграждане на обхода на Габрово, която се изпълнява в момента, се финансира с пари от програма "Транспорт" 2007-2013 година. Проектът е на обща стойност около 95 млн. лева и е разделена на четири участъка и една етапна връзка. В нея са включени изграждането на 12 километра нов път, 2 нови пътни възли, 4 нови моста и 1 тунел. Работи се и по рехабилитацията на 7 километра съществуващ път, 2 пътни възли, 1 мост и по реконструкцията на 3 километра съществуващ път.
Московски коментира и сложната ситуация около БДЖ. По думите му в момента се подготвя стратегия за развитие на железниците, в която ще бъдат предложени инвестиционни мерки за закупуване на нови влакове, подобряване на жп инфраструктурата и повишаване на сигурността на предлагана услуга. Все още не може да бъде определена сумата за отстраняване на щетите по железопътната инфраструктура, тъй като този процес продължава и в момента.
След инспекцията в град Габрово транспортният министър посети бедстващите райони Харманли и Свиленград, където има няколко проблемни участъка от железопътната инфраструктура, причинени от паднала скална маса и наводнение на жп линиите.