Лидерът в глобалната технологична и разплащателна индустрия MasterCard и водещата таксиметрова компания в София Йелоу 333 АД обяват, че ще снабдят поетапно всички коли на компанията с мобилни POS терминали. Чрез тази иновативна услуга, Йелоу АД дава възможност на своите клиенти да плащат сметката си безконтактно, удобно и сигурно през мобилните POS устройства в такситата на компанията.
Проектът ще предостави по-гъвкав начин на плащане, по-голям избор и контрол на клиентите. Транзакциите ще се извършват бързо, удобно и сигурно, тъй като при безконтактно плащане картата не се вкарва в устройството и не се изисква ПИН за сума под 25 лв. Всички транзакции, направени от картодържателя в таксито, ще бъдат прехвърляни директно в картата MasterCard Business на шофьора и спечелените пари ще бъдат веднага на негово разположение чрез картата.
Навлизайки в подобна неразвита ниша в България, MasterCard продължава своята мисия за ограничаване на кешовите и увеличаване на безналичните плащания чрез редица иновативни подходи, което е и стъпка към елиминирамането на сивата икономика.
"Възможността да се извършват плащания през мобилни POS устройства, като същевременно се осигурява незабавен достъп до наличните пари по сметката чрез MasterCard Business, е революция в разплащателната индустрия. Благодарение на това решение таксиметровите шофьори ще могат мигновено да получават плащания за своите услуги и ще имат незабавен достъп до парите. Смятам, че това ще е чудесно решение за малките и средни предприятия в най-различни сфери, тъй като ще помогне за повишаване на паричния поток и ще допринесе за преодоляването на едно от най-големите препятствия пред бизнеса – бързото и безпроблемно събиране на плащанията", коментира Артур Туремка, Генерален мениджър на MasterCard за Балканите.
MasterCard въведе безконтактното плащане за пръв път през 2005 г. Оттогава 67 страни по целия свят използват тази система. Безконтактните карти на MasterCard или Maestro могат да бъдат използвани в 2,8 милиона търговски обекта по света, нараствайки с 79% на годишна база. Всяка втора трансакция в търговски обект в Чехия е безконтактна, а в Полша – всяка трета.