Реклама на българския туризъм вече се излъчва по четири европейски телевизии

туризъм

Четири европейски телевизионни канала вече излъчват рекламни клипове на България като туристическа дестинация – Eurosport, Discovery Channel, Euronews, National Geographic Channel, съобщиха от Министерството на туризма.

Проектът за реклама на България по паневропейските телевизии се финансира по проект "Провеждане на целогодишна рекламна кампания на България по водещи паневропейски телевизионни канали". Той е на обща стойност от около 2.5 млн. евро без ДДС, като парите идват по оперативна програма "Регионално развитие".

Сега за да не се изпусне финансирането, са използвани вече съществуващи клипове, които са допълнително адаптирани за кампанията – един имиджов спот и един с акцент върху културно-историческия туризъм.

"Направихме всичко възможно кампанията да стартира максимално бързо и да усвоим ефективно европейското финансиране", коментира Ангелкова, цитирана от пресцентъра си.

"Рекламната кампания по паневропейските телевизии е част от мерките за компенсиране спада на руски и украински туристи, като очакваме засилен интерес от Германия, Австрия и Франция", допълни Николина Ангелкова. По данни от туроператори за летния сезон се очаква ръст и на туристите от Полша (с 6-7%), Чехия (с 5-6%) и съседните балкански страни (Турция – около 10%; Гърция – около 10%; Сърбия – около 2%, Македония – 3 %). За Литва, Латвия и Молдова прогнозите са за значителни ръстове от над 40%. Положителни са очакванията и за записванията от Беларус – ръст с около 5%.

"Тези данни не трябва да ни успокояват – браншът е сериозно притеснен за летния сезон и ние ще търсим всички възможности за привличане на повече туристи", подчерта министърът на туризма. 

Четирите телевизии на практика обхващат почти цялата територия на Европа, също държави от Близкия Изток, Африка и Азия. Покритието само на Eurosport е 15 млн. зрители на ден в 54 страни. Euronews се излъчва в 156 страни и достига до 419 млн. домакинства чрез кабелни и цифрови платформи. Discovery Channel обхваща до 97 милиона домакинства само в Европа, Средния изток и Азия. National Geographic Channel има аудитория от 458 млн. домакинства в 173 страни в света.

Според анализите и проучванията именно европейските държави са сред основните целеви и генериращи пазари за българския туризъм, допълват от министерството. По данни на Националния статистически институт за 2014 г. страните от ЕС са с относителен пазарен дял в България от над 60 % и общ обем от близо 4.5 млн. туристи (ръст от 6.1% спрямо 2013 г.).

По всеки от четирите канала ще се проведат 3 вълни на излъчване на рекламни клипове с продължителност по 8 седмици всяка, като в края на годината рекламните спотове ще са достигнали над 20 хил. излъчвания на няколко континента. Клиповете са с продължителност 30 секунди и са на немски, френски, английски, руски, испански и български език, като се работи и по други езикови версии. Клиповете ще бъдат излъчвани в праймтайма на телевизиите предимно вечер и в сутрешните емисии.  

В момента приключват преговорите с телевизиите за посещения на снимачни екипи в България, което е бонус към сключения договор. Друга допълнителна безплатна активност, върху която работи екипът на министерството, е реклама в интернет каналите на четирите медии.  

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Подкрепяте ли отварянето на държавни магазини в пощите?

Подкаст