През март ръст в продажбата на нови автомобили регистрират всички производители в Европа, според статистиката на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA). В основното подреждане съществени промени спрямо предишните месеци няма. Разместване обаче се наблюдава в сегмента на премиум марките.
Германския концерн VW Group запазва лидерското си място през март в основното подреждане. Ръст в продажбите записват всички марки на концерна, като най-голям е той при спортната марка Porsche. Сред брандовете най-много продажби в Европа пък е реализарал Volkswagen – 177.690 хил. броя. Общите продажби на концерна са 368.395 хил. автомобила и ръст от 10%. Благодарение на тези резултати групата води пред втория в класацията с повече от двойна преднина.
Именно на второ място пък се нарежда PSA Group със 164.199 продадени коли, а третото място е отредено на френската група Renault Group, чиито продажби достигат общо 144.174 хил. екземпляра.
По-нататък в подреждането през март следват Ford със 133.920 хил. продажби и Opel Group със 117.334 хил. реализации. Що се отнася до германската компания, се наблюдава лек спад. Според статистиката той се дължи на марката Chevrolet, която се изтегля от пазара в Европа. Марката Opel обаче записва ръст от 4.5%. Именно на нея се дължи основната част от продажбите през месеца.
През изминалия март на шестомясто се нарежда първият в класацията производител на премиум автомобили – BMW Group. Групата за втори пореден месец изпреварва седмия в статистиката – FCA Group. Ръстът на италианската компания през март се дължи на марките Fiat и Jeep. В същото време нишовите брандове Alfa Romeo и Lancia/Chrysler е записан двуцифрен спад.
Разместване се наблюдава в сегмента на премиум марките. Първенец през март остава Audi, а на второ място е марката Mercedes. Именно вторите пък изместват с минимална преднина баварската марка – BMW.