От днес минималната работна заплата в страната става 380 лева. Тя се увеличава с 20 лв., след като правителството прие повторно постановлението, с което дава зелена светлина на повишението. Първото решение беше блокирано от Върховния административен съд, защото намеренията на правителството за вдигане на минималната заплата не беше обсъдено с работодатели и синдикати, както се изисква по закон. От началото на 2016-а минималната заплата ще бъде увеличена с още 40 лева.
От днес пенсиите за стаж и възраст, които са отпуснати до 31 декември 2014 година, пък ще се индексират с 1.9%. Минималната пенсия за стаж и възраст става 157 лева и 44 стотинки, а максималната пенсия нараства до 910 лева. Определен е и нов размер на социалната пенсия за старост – 115 лева.
Изплащането на индексираните пенсии започва на 7 юли, напомнят от НОИ. От днес започва и приемът на молби за отпускане на енергийни помощи за следващата зима. Те се подават по постоянен адрес, а крайният срок е 31 октомври.















