Похарчените суми с кредитни карти за първото полугодие на 2015-а са с 12% ръст спрямо същия период на 2014 година, показват данни на Пощенска банка. Експертите на финансовата институция отчитат, че потребителите имат добра финансова култура при работата си с кредитна карта. Освен това в данните е отчетено, че мъжете в портфолиото на банката правят повече и по-големи покупки от жените.
"Нашите клиенти са добре информирани, че когато използват кредитните си карти разумно – разполагат с отлично платежно средство, което е не само удобно, но и носи допълнителни ползи", заяви началникът в управление "Индивидуално банкиране" в Пощенска банка Румен Радушев. Той обясни, че няма друг платежен инструмент, който да им позволява да контролират финансите си по подобен гъвкав начин. За пример Радушев даде кредитни карти на банката, с които клиентите могат да вземат дадена стока веднага и след това да я изплатят на вноски.
Според данните на Пощенска банка, се отчита ръст над 26% на трансакциите на ПОС терминали в търговски обекти, спрямо същия период на миналата година. Едновременно с това с 14% на годишна база намалява размерът на сумите за теглене на пари в брой. Според експертите, клиентите ползват все по-често кредитната си карта за ежедневни покупки.
Интересно е да се отбележи, че мъжете в портфолиото на банката правят повече и по-големи покупки от жените с дял от 60% в общата сума и 53% от броя покупки. В същото време обаче, жените теглят много по-често пари в брой от мъжете. За сравнение дялът на тегленията на нежния пол е 74% от общата сума и 76% от трансакциите.
Кредитните карти са най-често използвани в супермаркетите и бензиностанциите, следвани от магазините за черна и бяла техника, мебели и дрехи. Над 25% от всички трансакции са в чужбина, а 58% от паричните трансфери в страната са направени в София.
От банката допълват още, че потребителите все по-често използват и функцията "покупки на вноски". Според експертите, тя е предимство за клиентите, защото за по-големи покупки като техника или обзавеждане, хората не натоварват бюджета си.
"За да улесним клиентите си създадохме и мобилното приложение My Card. Нововъведението е част от стратегията ни за модерно банкиране, фокусирано изцяло върху клиента и неговите потребности", каза още началникът в Пощенска банка. Радушев обясни, че благодарение на тази функция потребителите имат постоянен достъп до информация за всички отстъпки, предлагани от търговци и допълнителните предимства на картите им.