КЗП забрани на производител на хранителни продукти рекламна кампания за недействително намаление от 15%

кзп

Комисията за защита на потребителите (КЗП) забрани на производител на хранителни продукти да отправя в своя рекламна кампания заблуждаващи послания за намаление на цената на негов продукт в търговската мрежа, каквото реално не съществува. Наред с това търговецът е включил в кампанията и артикул, който не фигурира в неговото продуктово портфолио и следователно не предоставя на своите дистрибутори.

Провежданата от производителя промоционална кампания посредством печатна реклама създава погрешно впечатление у потребителите, че могат да закупят продукта с намаление от 15%.

Проверка на КЗП установи, че дружеството стартира от определена дата и за определен период ценова промоция на два от продуктите си. По основните артерии извън София са разположени билбордове с печатна реклама, която включва изображението на единия от двата продукта, слогънът, с който той се налага на пазара, и стикер с надпис: „-15%”. Рекламата е заблуждавала потребителите, тъй като чрез невярна и подвеждаща информация е създавала у тях впечатлението, че могат да закупят рекламирания продукт от търговските магазини с посоченото намаление. На практика от нея не става ясно дали намалението от 15% е калкулирано в цената, на която продуктът се предлага в търговската мрежа, или отстъпката трябва да се прилага към всяка конкретно оповестена цена във всеки конкретен търговски обект на касата от самия продавач.

В хода на проверката е установено още, че производителят информира на сайта си, че промоцията е насочена към всички национални търговски вериги и негови генерални дистрибутори, като твърди пред контролния орган, че ги е уведомил за нея с писмо и предоставя документи, удостоверяващи, че доставната цена на продукта е намалена с 15%. Същевременно комисията провери и няколко търговски вериги, които производителят посочва на сайта си като свои партньори в промоцията. Те представят становища и доказателства, че не участват в кампанията и формират продажната цена за своите обекти по собствени критерии.
 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Смятате ли, че избирателната система за парламентарния вот трябва да бъде променена?

Подкаст